Po nezdařilých závodech ve Valencii a Silverstonu se týmu McLaren konečně povedlo urvat místo na bedně. Tentokrát zásluhou Jensona Buttona. Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh je přesvědčen, že vůz je nyní dostatečně rychlý, aby s ním Button a Hamilton mohli bojovat o titul.
„V tuto chvíli to stačí,“ odpovídal Whitmarsh na otázku konkurenceschopnosti McLarenu v boji o titul. „Ale nebude to trvat dlouho, máme před sebou ještě půlku sezóny. Oba naši jezdci jsou schopni vyhrávat závody i letošní titul. Na nás je, abychom vůz dále zlepšovali.“Navzdory citelné bodové ztrátě na vedoucího Fernanda Alonsa se Whitmarsh neobává šance v boji o titul. Lewis Hamilton je chudší o 62 bodů, Jenson Button ztrácí na Alonsa 86 bodů. V poháru konstruktérů drží McLaren třetí místo a má o 70 bodů méně než první Red Bull.„Fernando odvádí výbornou práci, stejně jako Ferrari. Ale my jsme rváči, tudíž můžeme očekávat napínavé závody. Potřebujeme získat co nejvíce bodů,“ uvedl Whitmarsh.„Jsme rychlí, ale pokud máte na čele někoho jako Fernando, budete mít potíže se před něj dostat. Po Melbourne jsme byli na koni a Ferrari se z mizérie otřepalo. To stejné se nyní děje nám,“ přesvědčivě tvrdí Whitmarsh, jehož jedinou starostí jsou pneumatiky do deště, které v Německu nefungovaly.„Bylo to o teplotě. Ironií je, že v Silverstonu nám to rozumně jelo na suchu i na mokru, ale na přechodných pneumatikách to byla katastrofa. V Německu jsme byli rychlí na suchých a přechodných, ale mokré nám nefungovaly. Stále se učíme,“ dodal Whitmarsh.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.