Po nezdařilých závodech ve Valencii a Silverstonu se týmu McLaren konečně povedlo urvat místo na bedně. Tentokrát zásluhou Jensona Buttona. Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh je přesvědčen, že vůz je nyní dostatečně rychlý, aby s ním Button a Hamilton mohli bojovat o titul.
„V tuto chvíli to stačí,“ odpovídal Whitmarsh na otázku konkurenceschopnosti McLarenu v boji o titul. „Ale nebude to trvat dlouho, máme před sebou ještě půlku sezóny. Oba naši jezdci jsou schopni vyhrávat závody i letošní titul. Na nás je, abychom vůz dále zlepšovali.“Navzdory citelné bodové ztrátě na vedoucího Fernanda Alonsa se Whitmarsh neobává šance v boji o titul. Lewis Hamilton je chudší o 62 bodů, Jenson Button ztrácí na Alonsa 86 bodů. V poháru konstruktérů drží McLaren třetí místo a má o 70 bodů méně než první Red Bull.„Fernando odvádí výbornou práci, stejně jako Ferrari. Ale my jsme rváči, tudíž můžeme očekávat napínavé závody. Potřebujeme získat co nejvíce bodů,“ uvedl Whitmarsh.„Jsme rychlí, ale pokud máte na čele někoho jako Fernando, budete mít potíže se před něj dostat. Po Melbourne jsme byli na koni a Ferrari se z mizérie otřepalo. To stejné se nyní děje nám,“ přesvědčivě tvrdí Whitmarsh, jehož jedinou starostí jsou pneumatiky do deště, které v Německu nefungovaly.„Bylo to o teplotě. Ironií je, že v Silverstonu nám to rozumně jelo na suchu i na mokru, ale na přechodných pneumatikách to byla katastrofa. V Německu jsme byli rychlí na suchých a přechodných, ale mokré nám nefungovaly. Stále se učíme,“ dodal Whitmarsh.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.