Po nezdařilých závodech ve Valencii a Silverstonu se týmu McLaren konečně povedlo urvat místo na bedně. Tentokrát zásluhou Jensona Buttona. Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh je přesvědčen, že vůz je nyní dostatečně rychlý, aby s ním Button a Hamilton mohli bojovat o titul.
„V tuto chvíli to stačí,“ odpovídal Whitmarsh na otázku konkurenceschopnosti McLarenu v boji o titul. „Ale nebude to trvat dlouho, máme před sebou ještě půlku sezóny. Oba naši jezdci jsou schopni vyhrávat závody i letošní titul. Na nás je, abychom vůz dále zlepšovali.“Navzdory citelné bodové ztrátě na vedoucího Fernanda Alonsa se Whitmarsh neobává šance v boji o titul. Lewis Hamilton je chudší o 62 bodů, Jenson Button ztrácí na Alonsa 86 bodů. V poháru konstruktérů drží McLaren třetí místo a má o 70 bodů méně než první Red Bull.„Fernando odvádí výbornou práci, stejně jako Ferrari. Ale my jsme rváči, tudíž můžeme očekávat napínavé závody. Potřebujeme získat co nejvíce bodů,“ uvedl Whitmarsh.„Jsme rychlí, ale pokud máte na čele někoho jako Fernando, budete mít potíže se před něj dostat. Po Melbourne jsme byli na koni a Ferrari se z mizérie otřepalo. To stejné se nyní děje nám,“ přesvědčivě tvrdí Whitmarsh, jehož jedinou starostí jsou pneumatiky do deště, které v Německu nefungovaly.„Bylo to o teplotě. Ironií je, že v Silverstonu nám to rozumně jelo na suchu i na mokru, ale na přechodných pneumatikách to byla katastrofa. V Německu jsme byli rychlí na suchých a přechodných, ale mokré nám nefungovaly. Stále se učíme,“ dodal Whitmarsh.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.