Lewis Hamilton se nedopustil podle šéfa Red Bullu ničeho zlého, když předjel Sebastiana Vettela bojujícího s Fernandem Alonsem o vítězství, byť byl Brit o kolo zpět.
"Když se podíváte do pravidel, nemyslím si, že by tam bylo něco, co by zakazovalo vozu o kolo zpět dostat se znovu do stejného kola. Frustrující je, že nás to stálo sekundu a je smůla, že se nedostal také do stejného kola jako Fernando," popisuje Horner.
"Kdyby to stálo sekundu i Fernanda, pak by to zrušilo nevýhodu toho, že se dostal do stejného kola. Ale [Hamilton] na to měl právo. My jsme při tom možná ztratili sekundu, což bylo frustrující. Když ale bojujete o setiny a desetiny, pak už to tak někdy bývá," vysvětluje šéf rakouského závodního týmu.
Přitom se zastal i Vettela, který Hamiltonovo počínání označil na tiskové konferenci za stupidní (více zde). "Emoce v jezdcích samozřejmě vřou. Byla to neobvyklá situace, protože když někoho předjedete o kolo, nevezme vás znovu. Ale Lewis byl na čerstvých gumách.
Ze Sebova pohledu to ovlivnilo jeho závod a opravdu to na jeho závod mělo vliv. Bylo to však v rámci pravidel a on [Hamilton] neudělal nic špatného a zřejmě pomohl svému týmovému kolegovi," dodává Horner.
Vettela Hamiltonův "stupidní" manévr včera pořádně rozčílil (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.