Lewis Hamilton se nedopustil podle šéfa Red Bullu ničeho zlého, když předjel Sebastiana Vettela bojujícího s Fernandem Alonsem o vítězství, byť byl Brit o kolo zpět.
"Když se podíváte do pravidel, nemyslím si, že by tam bylo něco, co by zakazovalo vozu o kolo zpět dostat se znovu do stejného kola. Frustrující je, že nás to stálo sekundu a je smůla, že se nedostal také do stejného kola jako Fernando," popisuje Horner.
"Kdyby to stálo sekundu i Fernanda, pak by to zrušilo nevýhodu toho, že se dostal do stejného kola. Ale [Hamilton] na to měl právo. My jsme při tom možná ztratili sekundu, což bylo frustrující. Když ale bojujete o setiny a desetiny, pak už to tak někdy bývá," vysvětluje šéf rakouského závodního týmu.
Přitom se zastal i Vettela, který Hamiltonovo počínání označil na tiskové konferenci za stupidní (více zde). "Emoce v jezdcích samozřejmě vřou. Byla to neobvyklá situace, protože když někoho předjedete o kolo, nevezme vás znovu. Ale Lewis byl na čerstvých gumách.
Ze Sebova pohledu to ovlivnilo jeho závod a opravdu to na jeho závod mělo vliv. Bylo to však v rámci pravidel a on [Hamilton] neudělal nic špatného a zřejmě pomohl svému týmovému kolegovi," dodává Horner.
Vettela Hamiltonův "stupidní" manévr včera pořádně rozčílil (foto: Red Bull Racing)
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.