HOCKENHEIM - Počasí v Německu i nadále trápí piloty F1. Deštivý závěr kvalifikace nejlépe zvládl stejně jako v Británii Alonso, následují ho oba Red Bully. Zklamání panuje u Sauberu, Lotusu i Mercedesu.
Během třetího tréninku na VC Německa přálo týmům počasí více než v pátek. Téměř celý se odjel za suchých podmínek. Pořádný déšť přišel až v závěru a především po skončení P3. Za chvíli už nad Hockenheimem ale zase svítilo slunce a zatím to tak zůstává.
Jaké bude počasí během kvalifikace? Radar ukazuje možné přeháňky a dvacet km severozápadně od Hockenheimu prší a míří k okruhu. Jak uvedl Fernando Alonso na Twitteru - "Musíme být připraveni na všechno."
Ještě zopakujme, že tři piloti budou na startu zítřejšího závodu posunuti o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky. Jde o Romaina Grosjeana, Nica Rosberga a také Marka Webbera. A dobré zprávy přišly z Marussie. Maria De Villotaová, která byla zraněna při testování byla propuštěna z Adenbrookské nemocnice v Cambridge a převezena domů do Španělska.
Teplota vzduchu je 17 °C, teplota asfaltu je 25 °C.
První část kvalifikaceVšichni piloti vyjeli téměř ihned na trať do instalačního kola a začali zajíždět měřená kola. Výsledková listina se mění každou vteřinou. Déšť je podle radaru na cestě k okruhu a brzy začne pršet. Pět minut po začátku je na čele listiny Fernando Alonso následovaný Jensonem Buttonem a Nicem Rosbergem.
Podle Sky Sports je Charlie Whiting nespokojen s tím, že jezdci často vyjíždějí mimo trať a Vettel po svém prvním kole dostal rádiem zprávu, že dané kolo se kvůli tomu nebude počítat. Na čele se usadil Lewis Hamilton s časem 1:16,221, do konce však ještě zbývá osm minut.
Většina jezdců zajíždí do boxů. Pět minut do konce první části kvalifikace a nejrychlejší čas s hodnotou 1:15,693 zajíždí Kimi Räikkönen na střední sadě pneumatik a jeho čas už nebyl překonán.
Jeho týmový kolega je na šestnáctém místě a bojoval s tím zajet opravdu rychlý čas. Trápí se i Mark Webber (13 místo) a na poslední chvíli se do druhé části dostává i Michael Schumacher.
Druhý nejrychlejší čas zajel Pérez následovaný Rosbergem a Alonsem. Maldonado dostává vysílačkou zprávu, že se očekává déšť před začátkem druhé části.
Nepostupující: Vergne, Kovalainen, Petrov, Pic, Glock, De La Rosa, Karthikejan.
Lotusy zajely v Q1 velmi rozdílné časy - Räikkönen v čele, Grosjean až 16. (foto: Lotus F1 Team)
Druhá část kvalifikaceZačala druhá část kvalifikace, na Hockenheimu prší a piloti bojují s podmínkami na trati, na které to klouže. Především Jenson Button marně hledá přilnavost.
Deset minut před koncem a do čela se dostává Sebastian Vettel. Alonso je druhý, jeho týmový kolega Massa až poslední. Piloti jsou na přechodných pneumatikách a časy se neustále mění. Nejrychlejší čas zajíždí Schumacher, kterého vzápětí překonává Hamilton s časem 1:37,365.
Týmy stojí před těžkým rozhodováním, zda nasadit pneumatiky do mokra či vyčkat. Podmínky se však zhoršují a proto jsou jezdci voláni do boxů k přezutí na mokro.
Pár jezdců je na trati, vypadá to však, že šance dostat se do třetí části pro ty, kteří jsou mimo desítku, jsou vzhledem k podmínkám mizivé. Těm, kteří nestihli zajet dostatečně rychlé časy, už se to nepodaří. Räikkönen, který je na desátém místě si stěžoval, že ho Pérez blokoval.
Nejrychleji zvládl v mokru zajet Vettel s časem 1:38,309 min, druhý dojel jeho týmový kolega Webber.
Nespokojenost panuje u Sauberu, kde jsou oba jejich vozy mimo top 10, ale také u Lotusu a Mercedesu - pro Grosjeana a Rosberga s jejich penalizacemi to znamená start ze zadních pozic (19 a 21). "Nejsem spokojen, vůbec nejsem spokojen. Bude to těžký závod, ale je to prostě tak. Uvidíme, jak to půjde zítra," uvedl pro Sky Sports Romain Grosjean.
Nepostupující: Ricciardo, Pérez, Kobajaši, Massa, Grosjean, Senna, Rosberg.
Třetí část kvalifikaceStále pořádné mokro, ale už neprší. Podmínky jsou však stále velmi špatné. Piloti zůstávají na trati a vyčkávají. Bude důležité, jak jezdci zvládnou přezutí a načasování jejich rychlého kola.
Čtyři minuty do konce a Räikkönen zajíždí do boxů následován Alonsem, který se vrací na trať opět na mokrých pneumatikách. Nejrychlejší čas zatím Vettel. Musíme však počkat na poslední měřená kola.
Nejrychlejší kolo zajíždí Alonso ve Ferrari a má hodnotu 1:40,904. Red Bully se však budou snažit tento čas překonat. Jeho čas je však velmi dobrý a budou se tak muset spokojit až s druhým a třetím místem. A proto si stejně jako v deštivém Silverstone pole position vyjel Fernando Alonso.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.