HOCKENHEIM - Počasí v Německu i nadále trápí piloty F1. Deštivý závěr kvalifikace nejlépe zvládl stejně jako v Británii Alonso, následují ho oba Red Bully. Zklamání panuje u Sauberu, Lotusu i Mercedesu.
Během třetího tréninku na VC Německa přálo týmům počasí více než v pátek. Téměř celý se odjel za suchých podmínek. Pořádný déšť přišel až v závěru a především po skončení P3. Za chvíli už nad Hockenheimem ale zase svítilo slunce a zatím to tak zůstává.
Jaké bude počasí během kvalifikace? Radar ukazuje možné přeháňky a dvacet km severozápadně od Hockenheimu prší a míří k okruhu. Jak uvedl Fernando Alonso na Twitteru - "Musíme být připraveni na všechno."
Ještě zopakujme, že tři piloti budou na startu zítřejšího závodu posunuti o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky. Jde o Romaina Grosjeana, Nica Rosberga a také Marka Webbera. A dobré zprávy přišly z Marussie. Maria De Villotaová, která byla zraněna při testování byla propuštěna z Adenbrookské nemocnice v Cambridge a převezena domů do Španělska.
Teplota vzduchu je 17 °C, teplota asfaltu je 25 °C.
První část kvalifikaceVšichni piloti vyjeli téměř ihned na trať do instalačního kola a začali zajíždět měřená kola. Výsledková listina se mění každou vteřinou. Déšť je podle radaru na cestě k okruhu a brzy začne pršet. Pět minut po začátku je na čele listiny Fernando Alonso následovaný Jensonem Buttonem a Nicem Rosbergem.
Podle Sky Sports je Charlie Whiting nespokojen s tím, že jezdci často vyjíždějí mimo trať a Vettel po svém prvním kole dostal rádiem zprávu, že dané kolo se kvůli tomu nebude počítat. Na čele se usadil Lewis Hamilton s časem 1:16,221, do konce však ještě zbývá osm minut.
Většina jezdců zajíždí do boxů. Pět minut do konce první části kvalifikace a nejrychlejší čas s hodnotou 1:15,693 zajíždí Kimi Räikkönen na střední sadě pneumatik a jeho čas už nebyl překonán.
Jeho týmový kolega je na šestnáctém místě a bojoval s tím zajet opravdu rychlý čas. Trápí se i Mark Webber (13 místo) a na poslední chvíli se do druhé části dostává i Michael Schumacher.
Druhý nejrychlejší čas zajel Pérez následovaný Rosbergem a Alonsem. Maldonado dostává vysílačkou zprávu, že se očekává déšť před začátkem druhé části.
Nepostupující: Vergne, Kovalainen, Petrov, Pic, Glock, De La Rosa, Karthikejan.
Lotusy zajely v Q1 velmi rozdílné časy - Räikkönen v čele, Grosjean až 16. (foto: Lotus F1 Team)
Druhá část kvalifikaceZačala druhá část kvalifikace, na Hockenheimu prší a piloti bojují s podmínkami na trati, na které to klouže. Především Jenson Button marně hledá přilnavost.
Deset minut před koncem a do čela se dostává Sebastian Vettel. Alonso je druhý, jeho týmový kolega Massa až poslední. Piloti jsou na přechodných pneumatikách a časy se neustále mění. Nejrychlejší čas zajíždí Schumacher, kterého vzápětí překonává Hamilton s časem 1:37,365.
Týmy stojí před těžkým rozhodováním, zda nasadit pneumatiky do mokra či vyčkat. Podmínky se však zhoršují a proto jsou jezdci voláni do boxů k přezutí na mokro.
Pár jezdců je na trati, vypadá to však, že šance dostat se do třetí části pro ty, kteří jsou mimo desítku, jsou vzhledem k podmínkám mizivé. Těm, kteří nestihli zajet dostatečně rychlé časy, už se to nepodaří. Räikkönen, který je na desátém místě si stěžoval, že ho Pérez blokoval.
Nejrychleji zvládl v mokru zajet Vettel s časem 1:38,309 min, druhý dojel jeho týmový kolega Webber.
Nespokojenost panuje u Sauberu, kde jsou oba jejich vozy mimo top 10, ale také u Lotusu a Mercedesu - pro Grosjeana a Rosberga s jejich penalizacemi to znamená start ze zadních pozic (19 a 21). "Nejsem spokojen, vůbec nejsem spokojen. Bude to těžký závod, ale je to prostě tak. Uvidíme, jak to půjde zítra," uvedl pro Sky Sports Romain Grosjean.
Nepostupující: Ricciardo, Pérez, Kobajaši, Massa, Grosjean, Senna, Rosberg.
Třetí část kvalifikaceStále pořádné mokro, ale už neprší. Podmínky jsou však stále velmi špatné. Piloti zůstávají na trati a vyčkávají. Bude důležité, jak jezdci zvládnou přezutí a načasování jejich rychlého kola.
Čtyři minuty do konce a Räikkönen zajíždí do boxů následován Alonsem, který se vrací na trať opět na mokrých pneumatikách. Nejrychlejší čas zatím Vettel. Musíme však počkat na poslední měřená kola.
Nejrychlejší kolo zajíždí Alonso ve Ferrari a má hodnotu 1:40,904. Red Bully se však budou snažit tento čas překonat. Jeho čas je však velmi dobrý a budou se tak muset spokojit až s druhým a třetím místem. A proto si stejně jako v deštivém Silverstone pole position vyjel Fernando Alonso.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.