HOCKENHEIM - Počasí v Německu i nadále trápí piloty F1. Deštivý závěr kvalifikace nejlépe zvládl stejně jako v Británii Alonso, následují ho oba Red Bully. Zklamání panuje u Sauberu, Lotusu i Mercedesu.
Během třetího tréninku na VC Německa přálo týmům počasí více než v pátek. Téměř celý se odjel za suchých podmínek. Pořádný déšť přišel až v závěru a především po skončení P3. Za chvíli už nad Hockenheimem ale zase svítilo slunce a zatím to tak zůstává.
Jaké bude počasí během kvalifikace? Radar ukazuje možné přeháňky a dvacet km severozápadně od Hockenheimu prší a míří k okruhu. Jak uvedl Fernando Alonso na Twitteru - "Musíme být připraveni na všechno."
Ještě zopakujme, že tři piloti budou na startu zítřejšího závodu posunuti o pět míst dozadu kvůli výměně převodovky. Jde o Romaina Grosjeana, Nica Rosberga a také Marka Webbera. A dobré zprávy přišly z Marussie. Maria De Villotaová, která byla zraněna při testování byla propuštěna z Adenbrookské nemocnice v Cambridge a převezena domů do Španělska.
Teplota vzduchu je 17 °C, teplota asfaltu je 25 °C.
První část kvalifikaceVšichni piloti vyjeli téměř ihned na trať do instalačního kola a začali zajíždět měřená kola. Výsledková listina se mění každou vteřinou. Déšť je podle radaru na cestě k okruhu a brzy začne pršet. Pět minut po začátku je na čele listiny Fernando Alonso následovaný Jensonem Buttonem a Nicem Rosbergem.
Podle Sky Sports je Charlie Whiting nespokojen s tím, že jezdci často vyjíždějí mimo trať a Vettel po svém prvním kole dostal rádiem zprávu, že dané kolo se kvůli tomu nebude počítat. Na čele se usadil Lewis Hamilton s časem 1:16,221, do konce však ještě zbývá osm minut.
Většina jezdců zajíždí do boxů. Pět minut do konce první části kvalifikace a nejrychlejší čas s hodnotou 1:15,693 zajíždí Kimi Räikkönen na střední sadě pneumatik a jeho čas už nebyl překonán.
Jeho týmový kolega je na šestnáctém místě a bojoval s tím zajet opravdu rychlý čas. Trápí se i Mark Webber (13 místo) a na poslední chvíli se do druhé části dostává i Michael Schumacher.
Druhý nejrychlejší čas zajel Pérez následovaný Rosbergem a Alonsem. Maldonado dostává vysílačkou zprávu, že se očekává déšť před začátkem druhé části.
Nepostupující: Vergne, Kovalainen, Petrov, Pic, Glock, De La Rosa, Karthikejan.
Lotusy zajely v Q1 velmi rozdílné časy - Räikkönen v čele, Grosjean až 16. (foto: Lotus F1 Team)
Druhá část kvalifikaceZačala druhá část kvalifikace, na Hockenheimu prší a piloti bojují s podmínkami na trati, na které to klouže. Především Jenson Button marně hledá přilnavost.
Deset minut před koncem a do čela se dostává Sebastian Vettel. Alonso je druhý, jeho týmový kolega Massa až poslední. Piloti jsou na přechodných pneumatikách a časy se neustále mění. Nejrychlejší čas zajíždí Schumacher, kterého vzápětí překonává Hamilton s časem 1:37,365.
Týmy stojí před těžkým rozhodováním, zda nasadit pneumatiky do mokra či vyčkat. Podmínky se však zhoršují a proto jsou jezdci voláni do boxů k přezutí na mokro.
Pár jezdců je na trati, vypadá to však, že šance dostat se do třetí části pro ty, kteří jsou mimo desítku, jsou vzhledem k podmínkám mizivé. Těm, kteří nestihli zajet dostatečně rychlé časy, už se to nepodaří. Räikkönen, který je na desátém místě si stěžoval, že ho Pérez blokoval.
Nejrychleji zvládl v mokru zajet Vettel s časem 1:38,309 min, druhý dojel jeho týmový kolega Webber.
Nespokojenost panuje u Sauberu, kde jsou oba jejich vozy mimo top 10, ale také u Lotusu a Mercedesu - pro Grosjeana a Rosberga s jejich penalizacemi to znamená start ze zadních pozic (19 a 21). "Nejsem spokojen, vůbec nejsem spokojen. Bude to těžký závod, ale je to prostě tak. Uvidíme, jak to půjde zítra," uvedl pro Sky Sports Romain Grosjean.
Nepostupující: Ricciardo, Pérez, Kobajaši, Massa, Grosjean, Senna, Rosberg.
Třetí část kvalifikaceStále pořádné mokro, ale už neprší. Podmínky jsou však stále velmi špatné. Piloti zůstávají na trati a vyčkávají. Bude důležité, jak jezdci zvládnou přezutí a načasování jejich rychlého kola.
Čtyři minuty do konce a Räikkönen zajíždí do boxů následován Alonsem, který se vrací na trať opět na mokrých pneumatikách. Nejrychlejší čas zatím Vettel. Musíme však počkat na poslední měřená kola.
Nejrychlejší kolo zajíždí Alonso ve Ferrari a má hodnotu 1:40,904. Red Bully se však budou snažit tento čas překonat. Jeho čas je však velmi dobrý a budou se tak muset spokojit až s druhým a třetím místem. A proto si stejně jako v deštivém Silverstone pole position vyjel Fernando Alonso.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.