Lotus pro Velkou cenu Německa připravuje zajímavé novinky. Romain Grosjean však nezačne nejlépe - kvůli objevené závadě na převodovce a její výměně bude na startovním roštu odsunut o pět míst dozadu.
"Vzrušuje mě to. V sezóně se zdáme být závod od závodu silnějšími. Měli bychom se v Německu setkat s hodně teplým počasím, a veškeré parametry dráhy nás pouze naplňují důvěrou, takže jsem v tomto ohledu pozitivní," popisuje technický ředitel Lotusu James Allison.
"Vzrušuje mě to také proto, že pro Německo máme několik zajímavých nových vylepšení. Těšíme se na to, až budeme moci pozorovat, jak fungují," prozrazuje Allison dále.
Žel Romain Grosjean se bude muset vyrovnat s penalizací v podobě odsunu o pět míst dozadu před startem Velké ceny Německa poté, co tým po posledním závodu v Silverstone objevil závadu převodovky. Analýza prokázala, že musí být vyměněna.
"Byl to problém s převodovkou a měli jsme velké štěstí, že s ní Romain neměl problémy dříve v závodě. Žel pro něj to znamená, že dostane na roštu v Hockenheimu trest, ale v Silverstone rozhodně ukázal, že ani propad nezastaví jeho snahy o ostrý finiš," dodává technický ředitel Lotusu.
Grosjean si po kolizi v prvním kole a propad na konec startovního pole po výborném výkonunakonec v Silverstone dojel pro šesté místo (foto: Lotus F1 Team)
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.