Lotus pro Velkou cenu Německa připravuje zajímavé novinky. Romain Grosjean však nezačne nejlépe - kvůli objevené závadě na převodovce a její výměně bude na startovním roštu odsunut o pět míst dozadu.
"Vzrušuje mě to. V sezóně se zdáme být závod od závodu silnějšími. Měli bychom se v Německu setkat s hodně teplým počasím, a veškeré parametry dráhy nás pouze naplňují důvěrou, takže jsem v tomto ohledu pozitivní," popisuje technický ředitel Lotusu James Allison.
"Vzrušuje mě to také proto, že pro Německo máme několik zajímavých nových vylepšení. Těšíme se na to, až budeme moci pozorovat, jak fungují," prozrazuje Allison dále.
Žel Romain Grosjean se bude muset vyrovnat s penalizací v podobě odsunu o pět míst dozadu před startem Velké ceny Německa poté, co tým po posledním závodu v Silverstone objevil závadu převodovky. Analýza prokázala, že musí být vyměněna.
"Byl to problém s převodovkou a měli jsme velké štěstí, že s ní Romain neměl problémy dříve v závodě. Žel pro něj to znamená, že dostane na roštu v Hockenheimu trest, ale v Silverstone rozhodně ukázal, že ani propad nezastaví jeho snahy o ostrý finiš," dodává technický ředitel Lotusu.
Grosjean si po kolizi v prvním kole a propad na konec startovního pole po výborném výkonunakonec v Silverstone dojel pro šesté místo (foto: Lotus F1 Team)
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.