Lotus pro Velkou cenu Německa připravuje zajímavé novinky. Romain Grosjean však nezačne nejlépe - kvůli objevené závadě na převodovce a její výměně bude na startovním roštu odsunut o pět míst dozadu.
"Vzrušuje mě to. V sezóně se zdáme být závod od závodu silnějšími. Měli bychom se v Německu setkat s hodně teplým počasím, a veškeré parametry dráhy nás pouze naplňují důvěrou, takže jsem v tomto ohledu pozitivní," popisuje technický ředitel Lotusu James Allison.
"Vzrušuje mě to také proto, že pro Německo máme několik zajímavých nových vylepšení. Těšíme se na to, až budeme moci pozorovat, jak fungují," prozrazuje Allison dále.
Žel Romain Grosjean se bude muset vyrovnat s penalizací v podobě odsunu o pět míst dozadu před startem Velké ceny Německa poté, co tým po posledním závodu v Silverstone objevil závadu převodovky. Analýza prokázala, že musí být vyměněna.
"Byl to problém s převodovkou a měli jsme velké štěstí, že s ní Romain neměl problémy dříve v závodě. Žel pro něj to znamená, že dostane na roštu v Hockenheimu trest, ale v Silverstone rozhodně ukázal, že ani propad nezastaví jeho snahy o ostrý finiš," dodává technický ředitel Lotusu.
Grosjean si po kolizi v prvním kole a propad na konec startovního pole po výborném výkonunakonec v Silverstone dojel pro šesté místo (foto: Lotus F1 Team)
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.