Podle Red Bull je přes vývoj v posledních závodech stále příliš brzy na tvrzení, že se o letošním titulu rozhodne mezi jejich piloty a piloty Ferrari. Věří však, že jejich vůz RB8 bude dostatečně rychlý na téměř všech zbývajících okruzích.
Poté, co si to v posledních dvou závodech o vítězství rozdávali Red Bully s Ferrari, zatímco se McLaren vytratil, mají někteří už jasno: o titul bude bojovat Fernando Alonso s piloty rakouské stáje. Její šéf Christian Horner s tím však nesouhlasí.
"Myslím, že je příliš brzy kohokoliv v tomto šampionátu odepisovat. Dva piloti, kteří dojíždějí do cíle nejpravidelněji, jsou momentálně ve vedení - dokončování závodů je tedy absolutně kritické," cituje Hornera Autosport.
"Nemůžete ale odepisovat žádného z velkých soupeřů, stále zbývá hrozně moc závodů na různých okruzích. My jsme prožili velmi silný víkend, částečně to vychází ze zlepšení ve Valencii. Z ní jsme si odnesli spoustu pohodlí. Byli jsme teď rychlí na dvou typech okruhů, což je snad dobrým znamení pro zbytek šampionátu," pokračuje šéf závodního týmu Red Bullu.
"Ferrari zde bylo rovněž rychlé, a Fernandova rychlost se po předjetí Markem zlepšila. Získali jsme ten výsledek navzdory obtížným podmínkám v kvalifikaci a bylo skvělé vidět - letos poprvé - oba jezdce na pódiu," dodává Horner.
Mark Webber po předjetí Fernanda Alonsa v Silverstone (foto: Red Bull Racing)
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.