Podle Red Bull je přes vývoj v posledních závodech stále příliš brzy na tvrzení, že se o letošním titulu rozhodne mezi jejich piloty a piloty Ferrari. Věří však, že jejich vůz RB8 bude dostatečně rychlý na téměř všech zbývajících okruzích.
Poté, co si to v posledních dvou závodech o vítězství rozdávali Red Bully s Ferrari, zatímco se McLaren vytratil, mají někteří už jasno: o titul bude bojovat Fernando Alonso s piloty rakouské stáje. Její šéf Christian Horner s tím však nesouhlasí.
"Myslím, že je příliš brzy kohokoliv v tomto šampionátu odepisovat. Dva piloti, kteří dojíždějí do cíle nejpravidelněji, jsou momentálně ve vedení - dokončování závodů je tedy absolutně kritické," cituje Hornera Autosport.
"Nemůžete ale odepisovat žádného z velkých soupeřů, stále zbývá hrozně moc závodů na různých okruzích. My jsme prožili velmi silný víkend, částečně to vychází ze zlepšení ve Valencii. Z ní jsme si odnesli spoustu pohodlí. Byli jsme teď rychlí na dvou typech okruhů, což je snad dobrým znamení pro zbytek šampionátu," pokračuje šéf závodního týmu Red Bullu.
"Ferrari zde bylo rovněž rychlé, a Fernandova rychlost se po předjetí Markem zlepšila. Získali jsme ten výsledek navzdory obtížným podmínkám v kvalifikaci a bylo skvělé vidět - letos poprvé - oba jezdce na pódiu," dodává Horner.
Mark Webber po předjetí Fernanda Alonsa v Silverstone (foto: Red Bull Racing)
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.