McLaren po včerejším propadáku v domácí Velké ceně Británie hodlá do Německa dorazit s notně vylepšeným monopostem, který by je měl vrátit do hry o vítězství.
Tým očekával mnohem lepší výkony na dráze, která svou charakteristikou připomínala Barcelonu, kde byl v kvalifikaci Lewis Hamilton s velkým náskokem nejrychlejší. Soupeři však nespí a v Silverstone Jenson Button v sobotu vypadnul už v Q1, jeho týmový kolegovi patřilo až osmé místo. V neděli finišoval na stejné pozici a Button vybojoval poslední bodovanou příčku.
Po propadu výkonnosti je tým nyní pod velkým tlakem, aby zrychlil vývoj a opět nalezl cestu na vrchol. "Pro nás to byl jeden z těch víkendů, měli jsme na voze mnoho věcí, nemohli jsme je ale v pátek řádně vyzkoušet," cituje Whitmarshe Autosport.
"Pro Německo máme slušnou - větší a viditelně odlišný balík vylepšení. Musí to fungovat a přinést výsledky. Jinak jde stále o tu stejnou hru: musíme vyvíjet auto a ujistit se, že budeme lépe využívat pneumatiky," pokračuje šéf McLarenu.
V Hockenheimu hodlá představit velké změny, které postřehneme již na první pohled: korm upravených brzdových kanálků by mělo jít i o novou karoserii. Pokrok je nezbytný, podle Buttona se totiž McLaren v celkové rychlosti v Silverstone propadl až za Williams a Sauber.
Whitmarsh dále vysvětluje: "Je to vždy zklamání, když nejste konkurenceschopní - a to jsme ke konci závodu rozhodně nebyli, nikoliv vinou pilotů. Oba odvedli dobrou práci. Nebyli jsme dostatečně rychlí, tečka."
Podle Jensona Buttona se McLaren v Silverstone propadl až za Sauber a Williams. Bude v Hockenheimu znovu nahoře? (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
O víkendu jsme nezískali tolik dat, kolik jsme chtěli. Musíme je získat. Musíme se ujistit, že v Německu přijdeme s pořádným vylepšením. Musíme tvrdě pracovat na novinkách pro auto, musíme porozumět pneumatikám a minimalizovat chyby," dodává Whitmarsh, který si pochvaloval výborné zastávky. Ale co z toho, když prozměnu schází vozu rychlost?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.