McLaren po včerejším propadáku v domácí Velké ceně Británie hodlá do Německa dorazit s notně vylepšeným monopostem, který by je měl vrátit do hry o vítězství.
Tým očekával mnohem lepší výkony na dráze, která svou charakteristikou připomínala Barcelonu, kde byl v kvalifikaci Lewis Hamilton s velkým náskokem nejrychlejší. Soupeři však nespí a v Silverstone Jenson Button v sobotu vypadnul už v Q1, jeho týmový kolegovi patřilo až osmé místo. V neděli finišoval na stejné pozici a Button vybojoval poslední bodovanou příčku.
Po propadu výkonnosti je tým nyní pod velkým tlakem, aby zrychlil vývoj a opět nalezl cestu na vrchol. "Pro nás to byl jeden z těch víkendů, měli jsme na voze mnoho věcí, nemohli jsme je ale v pátek řádně vyzkoušet," cituje Whitmarshe Autosport.
"Pro Německo máme slušnou - větší a viditelně odlišný balík vylepšení. Musí to fungovat a přinést výsledky. Jinak jde stále o tu stejnou hru: musíme vyvíjet auto a ujistit se, že budeme lépe využívat pneumatiky," pokračuje šéf McLarenu.
V Hockenheimu hodlá představit velké změny, které postřehneme již na první pohled: korm upravených brzdových kanálků by mělo jít i o novou karoserii. Pokrok je nezbytný, podle Buttona se totiž McLaren v celkové rychlosti v Silverstone propadl až za Williams a Sauber.
Whitmarsh dále vysvětluje: "Je to vždy zklamání, když nejste konkurenceschopní - a to jsme ke konci závodu rozhodně nebyli, nikoliv vinou pilotů. Oba odvedli dobrou práci. Nebyli jsme dostatečně rychlí, tečka."
Podle Jensona Buttona se McLaren v Silverstone propadl až za Sauber a Williams. Bude v Hockenheimu znovu nahoře? (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
O víkendu jsme nezískali tolik dat, kolik jsme chtěli. Musíme je získat. Musíme se ujistit, že v Německu přijdeme s pořádným vylepšením. Musíme tvrdě pracovat na novinkách pro auto, musíme porozumět pneumatikám a minimalizovat chyby," dodává Whitmarsh, který si pochvaloval výborné zastávky. Ale co z toho, když prozměnu schází vozu rychlost?
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.