McLaren své naděje upíná k novinkám, které hodlá nasadit v Německu

McLaren
McLaren, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 9. července 2012 15:40
Sdílej:

McLaren po včerejším propadáku v domácí Velké ceně Británie hodlá do Německa dorazit s notně vylepšeným monopostem, který by je měl vrátit do hry o vítězství.

Tým očekával mnohem lepší výkony na dráze, která svou charakteristikou připomínala Barcelonu, kde byl v kvalifikaci Lewis Hamilton s velkým náskokem nejrychlejší. Soupeři však nespí a v Silverstone Jenson Button v sobotu vypadnul už v Q1, jeho týmový kolegovi patřilo až osmé místo. V neděli finišoval na stejné pozici a Button vybojoval poslední bodovanou příčku.

Po propadu výkonnosti je tým nyní pod velkým tlakem, aby zrychlil vývoj a opět nalezl cestu na vrchol. "Pro nás to byl jeden z těch víkendů, měli jsme na voze mnoho věcí, nemohli jsme je ale v pátek řádně vyzkoušet," cituje Whitmarshe Autosport.

"Pro Německo máme slušnou - větší a viditelně odlišný balík vylepšení. Musí to fungovat a přinést výsledky. Jinak jde stále o tu stejnou hru: musíme vyvíjet auto a ujistit se, že budeme lépe využívat pneumatiky," pokračuje šéf McLarenu.

V Hockenheimu hodlá představit velké změny, které postřehneme již na první pohled: korm upravených brzdových kanálků by mělo jít i o novou karoserii. Pokrok je nezbytný, podle Buttona se totiž McLaren v celkové rychlosti v Silverstone propadl až za Williams a Sauber.

Whitmarsh dále vysvětluje: "Je to vždy zklamání, když nejste konkurenceschopní - a to jsme ke konci závodu rozhodně nebyli, nikoliv vinou pilotů. Oba odvedli dobrou práci. Nebyli jsme dostatečně rychlí, tečka."

Podle Jensona Buttona se McLaren v Silverstone propadl až za Sauber a Williams. Bude v Hockenheimu znovu nahoře? (foto: Vodafone McLaren Mercedes)

O víkendu jsme nezískali tolik dat, kolik jsme chtěli. Musíme je získat. Musíme se ujistit, že v Německu přijdeme s pořádným vylepšením. Musíme tvrdě pracovat na novinkách pro auto, musíme porozumět pneumatikám a minimalizovat chyby," dodává Whitmarsh, který si pochvaloval výborné zastávky. Ale co z toho, když prozměnu schází vozu rychlost?

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.