McLaren po včerejším propadáku v domácí Velké ceně Británie hodlá do Německa dorazit s notně vylepšeným monopostem, který by je měl vrátit do hry o vítězství.
Tým očekával mnohem lepší výkony na dráze, která svou charakteristikou připomínala Barcelonu, kde byl v kvalifikaci Lewis Hamilton s velkým náskokem nejrychlejší. Soupeři však nespí a v Silverstone Jenson Button v sobotu vypadnul už v Q1, jeho týmový kolegovi patřilo až osmé místo. V neděli finišoval na stejné pozici a Button vybojoval poslední bodovanou příčku.
Po propadu výkonnosti je tým nyní pod velkým tlakem, aby zrychlil vývoj a opět nalezl cestu na vrchol. "Pro nás to byl jeden z těch víkendů, měli jsme na voze mnoho věcí, nemohli jsme je ale v pátek řádně vyzkoušet," cituje Whitmarshe Autosport.
"Pro Německo máme slušnou - větší a viditelně odlišný balík vylepšení. Musí to fungovat a přinést výsledky. Jinak jde stále o tu stejnou hru: musíme vyvíjet auto a ujistit se, že budeme lépe využívat pneumatiky," pokračuje šéf McLarenu.
V Hockenheimu hodlá představit velké změny, které postřehneme již na první pohled: korm upravených brzdových kanálků by mělo jít i o novou karoserii. Pokrok je nezbytný, podle Buttona se totiž McLaren v celkové rychlosti v Silverstone propadl až za Williams a Sauber.
Whitmarsh dále vysvětluje: "Je to vždy zklamání, když nejste konkurenceschopní - a to jsme ke konci závodu rozhodně nebyli, nikoliv vinou pilotů. Oba odvedli dobrou práci. Nebyli jsme dostatečně rychlí, tečka."
Podle Jensona Buttona se McLaren v Silverstone propadl až za Sauber a Williams. Bude v Hockenheimu znovu nahoře? (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
O víkendu jsme nezískali tolik dat, kolik jsme chtěli. Musíme je získat. Musíme se ujistit, že v Německu přijdeme s pořádným vylepšením. Musíme tvrdě pracovat na novinkách pro auto, musíme porozumět pneumatikám a minimalizovat chyby," dodává Whitmarsh, který si pochvaloval výborné zastávky. Ale co z toho, když prozměnu schází vozu rychlost?
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.