McLaren včera prozradil, že v Silverstone nasadí několik novinek v oblasti aerodynamiky a zavěšení, které by jeho vůz MP4-27 měly zrychlit o více než obligátní desetinu sekundy na kolo. Ještě větší úpravy, které budou jasně patrné i zvenčí, chystá pro Velkou cenu Německa za další dva týdny.
Tým z Wokingu má co dohánět: do sezóny sice vstoupil zřejmě s nejrychlejším vozem, v posledních závodem mu však postupně dochází dech. Naposledy ve Valencii měl už Red Bull jasně navrch, když se Sebastian Vettel v úvodním stintu všem vzdaloval skoro o 1 sekundu na kolo.
Martin Whitmarsh potvrdil slova sportovního ředitele Sama Michaela, že McLaren pro Velkou cenu Británie připravil o něco více novinek, než je obvyklé (více zde), podstatně větší balík však můžeme očekávat v Hockenheimu.
"Měli bychom připravit sedm či osm modifikací. Jedná se o poměrně velký balík a budou-li všechny díly fungovat - pokud je stihneme vyrobit a nasadit na auto - a budou-li na dráze fungovat tak, jak předpokládáme, pak věříme, že to bude něco znamenat," popisuje pro Autosport Whitmarsh přípravy svého týmu na závod v Silverstone.
"Další balík, jenž z vizuálního hlediska představuje ještě větší změny, přijde v Německu. Myslím, že bude stát za to. Uvidíme, zda bude dostatečně velký. Myslím, že Red Bull na to momentálně hodně tlačí, ale stejně tak i Ferrari a mnoho dalších týmů."
McLaren za Red Bullem ve Valencii výrazně zaostával, bude mít v Silverstone navrch?(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Je to úžasně soutěživá sezóna, vzrušující šampionát - a my zde musíme získat dobrý výsledek," pokračuje šéf McLarenu, který je v šampionátu druhý, o 39 bodů za Red Bullem.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.