Nico Rosberg připouští, že jeho Mercedes F1 W03 není nejrychlejším vozem v poli, přesto věří, že bude moci až do konce bojovat o letošní titul mistra světa Formule 1.
Německý pilot letos v Číně ukončil dlouhé čekání na vítězství, Mercedes stanul po 55 letech znovu na vrcholu. Mají nejrychlejším monopost? "Ne, ne. Není to nejrychlejší auto. Je dobré, nejrychlejší bylo v některých závodech. Jsme v dobré situaci. Musíme udělat drobný pokrok a pak - ano, můžeme bojovat o vítězství v každém závodě."
Jeho optimismu se mnozí lidé podivují. Momentálně jsou před ním v šampionátu oba jezdci Red Bullu, Lewis Hamilton a Fernando Alonso, na kterého ztrácí 36 bodů, a za kandidáta na titul jej považuje málokdo. Proč?
"Protože ostatní jezdí za týmy, které už šampionát vyhráli, zatímco já jsem s... jsme týmem, který roste," odpovídá Rosberg pro španělský list Marca. "Pokud budeme moci znovu vyhrát, pak nás lidé začnou vnímat jako uchazeče o titul."
Auto nyní má na vítězství. Letos bylo v Číně a také v Monaku nejrychlejší, ale všechny týmy jsou navzájem tak vyrovnané, že i když máte perfektní víkend a uděláte vše 100% správně, nemusíte vyhrát, ale skončíte druzí či třetí, jako já v Monaku či v Montrealu, kde jsem dojel šestý."
Nico Rosberg dojel v posledních dvou závodech na šestém místě, v šampionátu je celkově pátý před oběma jezdci Lotusu (foto: Daimler AG)
"Byl jsem si jistý, že se mi s tímto týmem bude dařit, ale nemám radost z toho, že jsem tak před ním. Má mnohem větší smůlu než já. Se svým vozem letos čtyřikrát nedojel do cíle, i když jezdil velmi dobře - lépe než v předchozích letech," chválí Rosberg Schumachera.
Odhaluje, že jejich vůz F1 W03 nedělá rychlým pouze chytrý systém dvojitého DRS, ale i několik dalších velmi chytrých věcí. "To je rozdíl mezi letošním a minulým rokem. Předtím jsme kopírovali mi, nyní věci vynalézáme sami a fungují nám dobře. Ross je stále velmi mazaný," uvádí pilot Mercedesu.
Takže by to v roce 2013 mohlo s titulem vyjít? "Možná letos," usmívá se Rosberg. "Jsme blízko, velmi blízko."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.