Testovací jezdkyně Marussie Maria de Villotaová přišla po své úterní havárii o pravé oko a nadále zůstává v kritickém, ale stabilním stavu.
Chirurgický tým nemocnice Addenbrooke v Cambridge se včera odpoledne pustil do nároční operace, která se věnovala vážným zraněním hlavy a tváře španělské jezdkyně (více o nehodě zde), dcery bývalého pilota F1 Emilia de Villoty. Operace byla ukončena až dnes ráno.
"Jsme vděční za lékařskou péči, které se Marii dostalo, a její rodina by ráda poděkovala týmům neurologických a plastických chirurgů. S velkým zármutkem ale musím oznámit, že kvůli utrpěným zraněním Maria přišla o pravé oko," uvedl John Booth, šéf Marussie.
"Naší prioritou nadále zůstává péče o Marii a psychická pohoda její rodiny. Ta je s ní v nemocnici a my děláme vše pro to, abychom ji podpořili. Vzhledem k aktuálnímu stavu Marie žádáme všechny o trpělivost a pochopení. Další informace poskytneme, když to bude vhodné a s ohledem na její rodinu."
"Dále bychom chtěli využít této příležitosti a pochválit záchranné služby, které byly včera připravené na letišti Duxford, jak je obvyklé při testu formule 1," pokračoval Booth. "Pokud jde o nehodu, pustili jsme se do komplexní analýzy toho, co se stalo a tato práce zatím pokračuje."
"A konečně, dostali jsme spoustu zpráv podporujících Marii, její rodinu i tým a velmi rádi bychom za ně vyjádřili naší upřímnou vděčnost."
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.