Testovací jezdkyně Marussie Maria de Villotaová přišla po své úterní havárii o pravé oko a nadále zůstává v kritickém, ale stabilním stavu.
Chirurgický tým nemocnice Addenbrooke v Cambridge se včera odpoledne pustil do nároční operace, která se věnovala vážným zraněním hlavy a tváře španělské jezdkyně (více o nehodě zde), dcery bývalého pilota F1 Emilia de Villoty. Operace byla ukončena až dnes ráno.
"Jsme vděční za lékařskou péči, které se Marii dostalo, a její rodina by ráda poděkovala týmům neurologických a plastických chirurgů. S velkým zármutkem ale musím oznámit, že kvůli utrpěným zraněním Maria přišla o pravé oko," uvedl John Booth, šéf Marussie.
"Naší prioritou nadále zůstává péče o Marii a psychická pohoda její rodiny. Ta je s ní v nemocnici a my děláme vše pro to, abychom ji podpořili. Vzhledem k aktuálnímu stavu Marie žádáme všechny o trpělivost a pochopení. Další informace poskytneme, když to bude vhodné a s ohledem na její rodinu."
"Dále bychom chtěli využít této příležitosti a pochválit záchranné služby, které byly včera připravené na letišti Duxford, jak je obvyklé při testu formule 1," pokračoval Booth. "Pokud jde o nehodu, pustili jsme se do komplexní analýzy toho, co se stalo a tato práce zatím pokračuje."
"A konečně, dostali jsme spoustu zpráv podporujících Marii, její rodinu i tým a velmi rádi bychom za ně vyjádřili naší upřímnou vděčnost."
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.