Felipe Massa se výkonnostně posunul a již tolik neztrácí. Alespoň je o tom přesvědčen jeho závodní inženýr Rob Smedley, který tak reaguje na poslední závody svého brazilského svěřence.
Začátek sezóny byl pro Massu extrémně těžký, v prvních pěti závodech získal pouhé dva body a media s ním neměla slitování. Massa se snažil závod co závod napravit pošramocenou reputaci, ale částečně se mu to povedlo až v Monaku šestým místem v cíli.V následujících závodech si nevedl o nic hůře, ačkoliv jeho tempo nikdy nereflektovalo konečný výsledek a z dalších dvou startu si odnesl pouhý bod.Smedley však neztrácí nadějí a věří, že Massa potřebuje jen trochu štěstí, aby ze sebe vydal to nejlepší. „Věci vám musejí vycházet podle plánu, bohužel to se v posledním závodě nestalo. Naopak v Kanadě udělal malou chybu na startu on," tvrdí Smedley. "Nicméně z pohledu rychlosti v posledních závodech – je úplně jiným závodníkem než na začátku sezóny."
Rob Smedley tak nadále háji výkony Felipeho Massy, jemuž se už několik měsíců nedaří vystoupit z Alonsova stínu. Otázkou je, zda-li se Ferrari spokojí s přijatelným tempem týmové dvojky, která však nezvládá pravidelně bodovat. Jen pro srovnání, Fernando Alonso vede šampionát se 111 body. Felipe Massa je hluboko na 16. místě s 11 body.
K optimismu má dvojice Smedley - Massa ještě daleko. (Foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.