Bude v F1 Michael Schumacher závodit i příští rok nebo to po letošní sezóně definitivně zabalí? Odpověď bychom se podle jeho šéfa Rosse Brawna měli dozvědět do konce letní přestávky.
"Rozhodneme se během tohoto léta. Ještě jsme situaci do hloubky neprobírali, víme však, že ten čas přichází a budeme se muset brzy rozhodnout," uvedl včera Ross Brawn během setkání s fanoušky v rámci FOTA Fans' Forum v továrně Williamsu.
"Myslím, že to může přijít z různých stran. Michael však letos jezdí nejlépe za ty tři roky, co je s námi. Je při tom frustrující setkávat se s problémy na voze či způsob, jakým jsme se vyrovnávali se závody, když jsme se měli na trati setkávat s lepšími výsledky.
Myslím, že zhruba za šest týdnů budeme muset přemýšlet o tom, co uděláme příští rok - a bude se jednat o prvořadé rozhodnutí. Pak budeme vědět, jestli se máme poohlížet někde kolem nebo si podržíme současné jezdce," prozradil Brawn.
S případným uvolněným místem u Mercedesu je nejčastěji spojován Paul di Resta, který se před Velkou cenou Británie rozešel se svým manažerem - Anthonym Hamltonem, otcem pilota McLarenu Lewise Hamiltona.
Podle Brawna jezdí letos Schumacher nejlépe od svého návratu (foto: Daimler AG)
Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley potvrdil, že Skotovi nebude v přestupu do konkurenceschopnějšího týmu bránit. "Vijay [Mallya] v minulosti řekl, že si uvědomujeme, že na titul momentálně nemáme a že máme v Nicovi [Hülkenbergovi] a v Paulovi dva dobré piloty.
Pokud se jeden z nich odhodlá k přestupu do nejlepší čtyřky, sedneme si k uzavření komerční dohody. Nebudeme jim bránit v kariéře pilota, musí však být podepsána komerční dohoda," řekl Fernley.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.