Bude v F1 Michael Schumacher závodit i příští rok nebo to po letošní sezóně definitivně zabalí? Odpověď bychom se podle jeho šéfa Rosse Brawna měli dozvědět do konce letní přestávky.
"Rozhodneme se během tohoto léta. Ještě jsme situaci do hloubky neprobírali, víme však, že ten čas přichází a budeme se muset brzy rozhodnout," uvedl včera Ross Brawn během setkání s fanoušky v rámci FOTA Fans' Forum v továrně Williamsu.
"Myslím, že to může přijít z různých stran. Michael však letos jezdí nejlépe za ty tři roky, co je s námi. Je při tom frustrující setkávat se s problémy na voze či způsob, jakým jsme se vyrovnávali se závody, když jsme se měli na trati setkávat s lepšími výsledky.
Myslím, že zhruba za šest týdnů budeme muset přemýšlet o tom, co uděláme příští rok - a bude se jednat o prvořadé rozhodnutí. Pak budeme vědět, jestli se máme poohlížet někde kolem nebo si podržíme současné jezdce," prozradil Brawn.
S případným uvolněným místem u Mercedesu je nejčastěji spojován Paul di Resta, který se před Velkou cenou Británie rozešel se svým manažerem - Anthonym Hamltonem, otcem pilota McLarenu Lewise Hamiltona.
Podle Brawna jezdí letos Schumacher nejlépe od svého návratu (foto: Daimler AG)
Zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley potvrdil, že Skotovi nebude v přestupu do konkurenceschopnějšího týmu bránit. "Vijay [Mallya] v minulosti řekl, že si uvědomujeme, že na titul momentálně nemáme a že máme v Nicovi [Hülkenbergovi] a v Paulovi dva dobré piloty.
Pokud se jeden z nich odhodlá k přestupu do nejlepší čtyřky, sedneme si k uzavření komerční dohody. Nebudeme jim bránit v kariéře pilota, musí však být podepsána komerční dohoda," řekl Fernley.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.