Šéf oddělení motorsportu Mercedesu, Norbert Haug, upozorňuje týmy na to, že pro F1 je životně důležité, aby se podařilo snížit náklady.
FIA dala týmům čas do 24. července, aby předložily návrh na nové úpravy pravidel, které by stlačily velmi vysoké náklady, pojící se s tímto sportem, dolů. Podle Norberta Hauga je velmi důležité, aby k tomuto došlo.
Týmy se ale stále nemohou shodnout na některých podrobnostech. Proto není jisté, jestli se vůbec během tohoto měsíce na něčem dohodnou.
"Je to pro přežití F1 životně důležité," říká Haug. "Nemůžete pořád jenom utrácet. Jen se na to podívejte. V roce 2005 jsme utratili třikrát víc, než za celou sezonu 2010. Ať to budou motory, aerodynamika nebo cokoliv jiného, je důležité, aby se na něčem ušetřilo.
Je tu hodně nápadů, ale potřebujeme konkrétní řešení. Musí to schválit FIA a musí o tom vědět také FOM, pokud chceme, aby bylo na startovním roštu stále deset a více týmů. Musíme mít závazná pravidla. Toto není politické stanovisko Mercedesu. Tohle jde od mého srdce. Tak to cítím."
Ross Brawn a Norbert Haug v Austrálii 2011(foto: Mercedes AMG F1 Team)
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.