Marussia pro svůj vůz MR01, který byl i letos navrhován pouze pomocí počítačů, chystá první díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu. Podaří se ji v Silverstone znatelně zvýšit svou konkurenceschopnost?
Tým, který do F1 vstoupil před 3 lety pod názvem Virgin, se odvážil k revolučnímu kroku - své monoposty navrhoval pouze pomocí počítačových CFD simulací (více o CFD najdete zde), aniž by cokoliv ověřoval v tunelu. Technickému řediteli Nickovi Wirthovi se však nepodařilo postavit konkurenceschopný vůz, okupoval vždy poslední místa.
Minulý rok stoupl vliv ruského kapitálu, tým se přejmenoval na Marusii a Wirthem se rozloučil. Konzultant Pat Symonds zahájil transformaci, dostal všechna oddělení pod jednu střechu do Banburry a navázal spolupráci s McLarenem. Ani letos kvůli omezenému rozpočtu nebyl monopost MR01 vyvíjen v aerodynamickém tunelu, ale pouze pomocí počítačů.
Před svým domácím závodem v Silverstone, na který to mají z továrny pouhých 26 km, však Marussia překvapila ohlášením velkého balíku vylepšení - a nové díly, které nasadí, budou prvními výsledky práce v aerodynamickém tunelu.
Vůz MR01 se v Silverstone dočká výrazného vylepšení v podobě dílů konečně vyvinutých v aerodynamickém tunelu (foto: Marussia Racing)
Šéf týmu John Booth včera potvrdil: "Máme docela významné vylepšení pro tento závod." Co konkrétně? "Skládá se z nového zadního křídla, výfuků a bočnic." Poté uvádí, v čem tyto díly budou nové: "Popsal bych to jako naše první pořádné vylepšení vytvořené v aerodynamickém tunelu v této sezóně."
Na monopostu Marussie se již letos samozřejmě pár novinek objevilo: "Měli jsme několik menších částí v Malajsii a v Číně a nedávno také pár drobných úprav. Tohle však bude první zcela vyvinutý balík, ne jen úprava existujících prvků. Jedná se samo o sobě o velký výsledek."
Booth vysvětluje, v čem je to pro ně tak velká změna "Krom výkonnostního pokroku, v který doufáme, to znamená, že konečně pilně sami plníme to, co jsme si řekli, když jsme uzavírali a rozvíjeli naše technické partnerství."
Novinky z tunelu si tým ještě příští týden před prvními tréninky ověří na letištní rovince v Duxfordu: "Těšíme se, co nám to přinese - jak v Silverstone, tak i předtím na letišti v Duxfordu, kde ten vývoj budeme integrovat do našeho korelačního programu."
Marussia dá při testu v Duxfordu šanci pilotce Marii de Villotaové, vlevo šéf týmu John Booth(foto: Marussia Racing)
Dojde tam ještě na jednu novinku - za volant vylepšeného monopostu F1 posadí ženu: "Duxford je také prvním plánovaným dnem pro naši testovací pilotku Marii de Villotaovou. Čekala po celá léta, až ten den přijde, takže se těšíme na to, že ji poprvé uvidíme ve voze."
Do Velké ceny Británie pak nastoupí oba závodní piloti Marussie: Charles Pic i zotavený Timo Glock, který musel kvůli střevním potížím vynechat minulý víkend ve Valencii.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.