Marussia pro svůj vůz MR01, který byl i letos navrhován pouze pomocí počítačů, chystá první díly vyvinuté v aerodynamickém tunelu. Podaří se ji v Silverstone znatelně zvýšit svou konkurenceschopnost?
Tým, který do F1 vstoupil před 3 lety pod názvem Virgin, se odvážil k revolučnímu kroku - své monoposty navrhoval pouze pomocí počítačových CFD simulací (více o CFD najdete zde), aniž by cokoliv ověřoval v tunelu. Technickému řediteli Nickovi Wirthovi se však nepodařilo postavit konkurenceschopný vůz, okupoval vždy poslední místa.
Minulý rok stoupl vliv ruského kapitálu, tým se přejmenoval na Marusii a Wirthem se rozloučil. Konzultant Pat Symonds zahájil transformaci, dostal všechna oddělení pod jednu střechu do Banburry a navázal spolupráci s McLarenem. Ani letos kvůli omezenému rozpočtu nebyl monopost MR01 vyvíjen v aerodynamickém tunelu, ale pouze pomocí počítačů.
Před svým domácím závodem v Silverstone, na který to mají z továrny pouhých 26 km, však Marussia překvapila ohlášením velkého balíku vylepšení - a nové díly, které nasadí, budou prvními výsledky práce v aerodynamickém tunelu.
Vůz MR01 se v Silverstone dočká výrazného vylepšení v podobě dílů konečně vyvinutých v aerodynamickém tunelu (foto: Marussia Racing)
Šéf týmu John Booth včera potvrdil: "Máme docela významné vylepšení pro tento závod." Co konkrétně? "Skládá se z nového zadního křídla, výfuků a bočnic." Poté uvádí, v čem tyto díly budou nové: "Popsal bych to jako naše první pořádné vylepšení vytvořené v aerodynamickém tunelu v této sezóně."
Na monopostu Marussie se již letos samozřejmě pár novinek objevilo: "Měli jsme několik menších částí v Malajsii a v Číně a nedávno také pár drobných úprav. Tohle však bude první zcela vyvinutý balík, ne jen úprava existujících prvků. Jedná se samo o sobě o velký výsledek."
Booth vysvětluje, v čem je to pro ně tak velká změna "Krom výkonnostního pokroku, v který doufáme, to znamená, že konečně pilně sami plníme to, co jsme si řekli, když jsme uzavírali a rozvíjeli naše technické partnerství."
Novinky z tunelu si tým ještě příští týden před prvními tréninky ověří na letištní rovince v Duxfordu: "Těšíme se, co nám to přinese - jak v Silverstone, tak i předtím na letišti v Duxfordu, kde ten vývoj budeme integrovat do našeho korelačního programu."
Marussia dá při testu v Duxfordu šanci pilotce Marii de Villotaové, vlevo šéf týmu John Booth(foto: Marussia Racing)
Dojde tam ještě na jednu novinku - za volant vylepšeného monopostu F1 posadí ženu: "Duxford je také prvním plánovaným dnem pro naši testovací pilotku Marii de Villotaovou. Čekala po celá léta, až ten den přijde, takže se těšíme na to, že ji poprvé uvidíme ve voze."
Do Velké ceny Británie pak nastoupí oba závodní piloti Marussie: Charles Pic i zotavený Timo Glock, který musel kvůli střevním potížím vynechat minulý víkend ve Valencii.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.