McLaren odjíždí z Valencie zklamaný nejen kvůli odstoupení Lewise Hamiltona v závěru, ale také kvůli předvedené rychlosti v nedělním závodě.
Hamilton ke konci odstoupil ze třetího místa po kolizi s Maldonadem. Přestože stavěl ve stejném kole, jako většina jeho nejbližších soupeřů, s pneumatikami měl očividně největší problémy. Ani předtím však nebyl schopný držet krok se Sebastianem Vettelem či odolat útoku Romaina Grosjeana.
Jenson Button se celou dobu pohyboval ve druhé desítce a jen díky mnoha odstoupením soupeřů finišoval na osmé příčce. Ovladatelnost vozu si sice pochvaloval, rychlost mu však evidentně scházela.
"Byl to špatný den, myslím, že jsme se opravdu trápili s pneumatikami. Základní rychlost odpovídá tomu, jak jste na tom s pneumatikami," přiznává šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Lewis se trápil na první sadě a na tvrdší byl vskutku lepší, nakonec mu ale odešly - což se také mohlo stát Sebastianovi, nevím," přemýšlí. Zatímco většina závodníků kolem něj (oba Red Bully, Lotusy či Mercedesy) v závodu volila dva stinty na měkké směsi, piloti McLarenu raději dvakrát obouvali středně-tvrdou.
Když vaši soupeři prokazují takovou rychlost, máte vždy starost. Myslím si ale, že letos dobře víme, že to, co určuje onu základní rychlost vozů, představuje celkem výzvu a je to náročné.
Musíme se dále snažit. Je to náročná sezóna motosportu jako kdysi a tento závod nám nepomohl, budeme na to však dále tlačit a uvidíme, co bude zapotřebí," cituje Whitmarshe Autosport.
Lewis Hamilton ve Valencii na středně-tvrdé směsi pneumatik (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Jejich McLarenu MP4-27 by měl Silverstone se svými rychlými zatáčkami sedět a šéf McLarenu doufá, že ve své domácí velké ceně dokážou odpovědět tím správným způsobem.
"Šampionát je široce otevřený. Mark Webber se teď dostal taky do boje. Nemyslím si, že by tohle na počátku víkendu někdo předvídal," dodává.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.