Šéf Lotusu Eric Boullier si nemyslí, že existuje důvod být po VC Evropy zklamaný a to i přes to, že očekávání byla pro tým z Enstone vysoká.
Kimi Räikkönen se po závodě nechal slyšet, že druhé místo však nebylo to, co chtěli. Lotus se před tímto závod zaměřil především na zlepšení kvalifikačních výsledků. To se mu podařilo. I přesto však nedosáhli na to stát se osmým letošním vítězem v osmi závodech.
Romain Grosjean měl dobrý start a dostal se na druhé místo. Poté přišla technická závada na motoru a závod pro něj skončil. Räikkönen ukázal pár pěkných předjížděcích manévrů, dojel na druhém místě a proto Boullier tento víkend hodnotí pozitivně.
"S rychlostí musíme být spokojeni. Všichni své vozy vylepšili a všichni tudíž zvyšují i rychlost. Myslím, že výsledek je dobrý. Lépe jsme se kvalifikovali, a když vynechám odstoupení ze závodu, měli jsme dobrou rychlost a obě auta mohla dojet v první pětce," uvedl Boullier pro Autosport.
Přesto je jasné, že z odstoupení Romaina Grosjeana v Enstone radost nemají. "To bylo zklamání. Měl dobrý start, dobrou kvalifikaci a dobře rozjetý závod. Ale celkově, všechno vypadá pozitivně," nechal se slyšet.
Druhé místo Kimiho Räikkönena pomohlo Lotusu udržet si třetí místo v poháru konstruktéru. Přesto, Ferrari snížilo ztrátu na pouhé čtyři body. Boullier se navíc domnívá, že bude ještě spousta příležitostí k tomu, aby zvítězili.
Kimi Räikkönen slaví třetí pódium po svém návratu (foto: Lotus F1 Team)
"Musíme se i nadále snažit získávat tyto pěkné výsledky, protože to můžeme zvládnout. Je dobré být pravidelným návštěvníkem pódia a pro tým je skvělé, že jsme se po ztrátách v loňské sezoně dokázali takto zvednout," okomentoval situaci.
"Jsem zklamaný kvůli Romainovi, protože jsme tím ztratili dost bodů. Ale nakonec McLaren ani Red Bull také nezískali tolik, kolik chtěli. Ok, nyní nás pronásleduje Ferrari, ale to je dobré," dodal.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.