Šéf Lotusu Eric Boullier si nemyslí, že existuje důvod být po VC Evropy zklamaný a to i přes to, že očekávání byla pro tým z Enstone vysoká.
Kimi Räikkönen se po závodě nechal slyšet, že druhé místo však nebylo to, co chtěli. Lotus se před tímto závod zaměřil především na zlepšení kvalifikačních výsledků. To se mu podařilo. I přesto však nedosáhli na to stát se osmým letošním vítězem v osmi závodech.
Romain Grosjean měl dobrý start a dostal se na druhé místo. Poté přišla technická závada na motoru a závod pro něj skončil. Räikkönen ukázal pár pěkných předjížděcích manévrů, dojel na druhém místě a proto Boullier tento víkend hodnotí pozitivně.
"S rychlostí musíme být spokojeni. Všichni své vozy vylepšili a všichni tudíž zvyšují i rychlost. Myslím, že výsledek je dobrý. Lépe jsme se kvalifikovali, a když vynechám odstoupení ze závodu, měli jsme dobrou rychlost a obě auta mohla dojet v první pětce," uvedl Boullier pro Autosport.
Přesto je jasné, že z odstoupení Romaina Grosjeana v Enstone radost nemají. "To bylo zklamání. Měl dobrý start, dobrou kvalifikaci a dobře rozjetý závod. Ale celkově, všechno vypadá pozitivně," nechal se slyšet.
Druhé místo Kimiho Räikkönena pomohlo Lotusu udržet si třetí místo v poháru konstruktéru. Přesto, Ferrari snížilo ztrátu na pouhé čtyři body. Boullier se navíc domnívá, že bude ještě spousta příležitostí k tomu, aby zvítězili.
Kimi Räikkönen slaví třetí pódium po svém návratu (foto: Lotus F1 Team)
"Musíme se i nadále snažit získávat tyto pěkné výsledky, protože to můžeme zvládnout. Je dobré být pravidelným návštěvníkem pódia a pro tým je skvělé, že jsme se po ztrátách v loňské sezoně dokázali takto zvednout," okomentoval situaci.
"Jsem zklamaný kvůli Romainovi, protože jsme tím ztratili dost bodů. Ale nakonec McLaren ani Red Bull také nezískali tolik, kolik chtěli. Ok, nyní nás pronásleduje Ferrari, ale to je dobré," dodal.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.