Třetí místo a první pódium od roku 2006 pro sedminásobného mistra světa. A nic na tom nemění ani prošetřování komisařů, kteří se zabývali tím, proč Michael Schumacher využil DRS během žluté fáze na konci závodu.
Na chování Schumachera, který využil DRS, když traťoví komisaři mávali žlutými vlajkami, si stěžoval Mark Webber, který jel za ním. "Jsem si jistý, že to komisaři prošetří, protože když se na to podíváte, je to jasné," zastal se Webbera šéf Red Bullu Horner.
"Mark si stěžoval v rádiu, že Michael měl otevřené DRS během toho, kdy byly vyvěšeny žluté vlajky," doplnil.
Dodal, že z vlastní zkušenosti ví, že v takovém případě se DRS použít nesmí. V Barceloně za stejný prohřešek dostal penalizaci Sebastian Vettel. "Je to na komisařích," řekl.
Autosport také uvádí, že přestože z videa je patrné, že DRS na Schumacherově Mercedesu bylo v té době otevřeno, podle dalších zdrojů Němec v té době zpomaloval právě kvůli vlajkám, jak nařizují pravidla.
Komisaři zjistili, že Schumacher i přes otevřené DRS poté, co uviděl žluté vlajky, zpomalil dostatečně a proto Němce nijak nepenalizovali.
Webber si stěžoval na nepovolený manévr Schumachera (foto: Mercedes AMG F1 Petronas)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.