Komisaři řádně prošetřili kolizi mezi Lewisem Hamiltonem a Pastorem Maldonadem v boji o třetí pozici. A Venezuelan dostal 20. sekundovou penalizaci. A nebyla to jediná penalizace z dnešní velké ceny.
K incidentu mezi oběma vozy došlo jeden a půl kola před cílem. Incident byl vyšetřován komisaři a Venezuelan dostal penalizaci 20 sekund.
Tento výsledek ho odsouvá mimo body ve prospěch jeho týmového kolegy Bruna Senny.
V oficiálním prohlášení Maldonado uvedl: "Hamilton mě vystrčil z dráhy a nenechal mi žádné místo. Přeskočil jsem obrubník a nemohl jsem se už nehodě vyhnout. Nevím, proč jel právě tak. Zkusil na mě velmi agresivní manévr."
Hamilton se k incidentu také vyjádřil, ale nepamatuje si, co přesně se stalo. "Moje pneumatiky odešly a nevím, kde bych skončil. Nikdy nenecháváte auta projet kolem vás, bojujete o každou pozici. Nevím, co se tam přesně stalo, abych byl upřímný. Bylo to tak rychlé, že si to nepamatuji. Zatáčel jsem a skončil. Vše co vím je, že jsem seděl v autě a narazil do zdi, když do konce zbývalo jedno kolo," uvedl na Sky Sports.
Pro komisaře to byl náročný večer. Maldonado totiž není jediným jezdcem, který si z Valencie odváží penalizaci. Michael Schumacher zůstává nepotrestán, avšak Jean-Eric Vergne a Kamuj Kobajaši budou kvůli způsobení kolize na startu VC Velké Británie odsunuti dozadu.
Vergne závodící za Toro Rosso se po závodě na Twitteru Kovalainenovi omluvil, vzal incident na sebe a uvedl, že se z něj poučí. V příštím závodě se posune o deset míst dozadu. Současně také musí zaplatit pokutu 25 000 euro.
Kobajaši byl za kolizi s Felipem Massou penalizován a to pěti místy na startu v Silverstone.
Maldonado se při souboji ocitá mimo závodní dráhu
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.