Navzdory vysokým očekáváním i po vydařeném začátku v dnešních trénincích na okruhu ve španělské Valencii zůstává Michael Schumacher spíše pesimistický.
Michael Schumacher byl Paulem Hemberym, šéfem Pirelli, tipován jako potenciální vítěz VC Evropy. On sám však zůstává při zemi. Němec ve druhém tréninku za nejrychlejším Vettelem zaostal o tři desetiny sekundy a umístil se na čtvrtém místě.
Ale sedminásobný mistr světa trvá na tom, že v závodě nebude mít Mercedes dostatečnou rychlost bojovat o vítězství.
"Myslím, že jsme v rozumné pozici, ale ne v tak dobré, abychom zde vyhráli. Samozřejmě si komplimentů, které mi lidé v boxové uličce kladou, a doufám, že mají pravdu, ale teď jsem spíš pesimistický. I přesto, že jsme měli dobrý den" uvedl Schumacher.
Domnívá se také, že by bylo příliš optimistické očekávat boje o pole position. "Po problémech jsem zajel ono poslední kolo. Na autě jsme neudělali žádné úpravy, takže hádám, že máme na čem pracovat," cituje Němce Autosport.
Dodal, že byli na dosah těm nejrychlejším, přesto v pole position nedoufá. Pesimisticky se vyjádřil i včera, kdy připomenul Velkou cenu Kanady, kde předpokládali, že se jim bude dařit. Proto také Valencii označil za otazník, vzhledem k tomu, jak se letošní sezona vyvíjí.
Schumacher a fanoušci v přístavu ve Valencii (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.