Navzdory vysokým očekáváním i po vydařeném začátku v dnešních trénincích na okruhu ve španělské Valencii zůstává Michael Schumacher spíše pesimistický.
Michael Schumacher byl Paulem Hemberym, šéfem Pirelli, tipován jako potenciální vítěz VC Evropy. On sám však zůstává při zemi. Němec ve druhém tréninku za nejrychlejším Vettelem zaostal o tři desetiny sekundy a umístil se na čtvrtém místě.
Ale sedminásobný mistr světa trvá na tom, že v závodě nebude mít Mercedes dostatečnou rychlost bojovat o vítězství.
"Myslím, že jsme v rozumné pozici, ale ne v tak dobré, abychom zde vyhráli. Samozřejmě si komplimentů, které mi lidé v boxové uličce kladou, a doufám, že mají pravdu, ale teď jsem spíš pesimistický. I přesto, že jsme měli dobrý den" uvedl Schumacher.
Domnívá se také, že by bylo příliš optimistické očekávat boje o pole position. "Po problémech jsem zajel ono poslední kolo. Na autě jsme neudělali žádné úpravy, takže hádám, že máme na čem pracovat," cituje Němce Autosport.
Dodal, že byli na dosah těm nejrychlejším, přesto v pole position nedoufá. Pesimisticky se vyjádřil i včera, kdy připomenul Velkou cenu Kanady, kde předpokládali, že se jim bude dařit. Proto také Valencii označil za otazník, vzhledem k tomu, jak se letošní sezona vyvíjí.
Schumacher a fanoušci v přístavu ve Valencii (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.