Po Velké ceně Monaka se spekulovalo o náladě v Lotusu i o tom, zda bývalý mistr světa Räikkönen najde potřebnou rychlost a dostane se zpět do formy. Šéf Lotusu Eric Boullier trvá na tom, že tým je s jeho výkony spokojen.
Kimi Räikkönen se nezúčastnil tréninků v Monaku, protože nebyl spokojen s autem a především posilovačem řízení. V Kanadě měl problém s diferenciálem. Ale tým usilovně pracuje, aby Finovi dodal to, co potřebuje.
Eric Boullier Autosportu řekl, že Räikkönen má jejich plnou podporu. Podle něj je zcela normální, že jezdec potřebuje čas a navíc tým se musí naučit s novým pilotem pracovat. "Je to součástí porozumění mezi týmem a jezdcem. Máme dva závodníky s odlišnými charakteristikami a jezdeckým stylem," uvedl.
Upozornil, že týmy jako McLaren, Red Bull či Ferrari už mají zavedené dvojce pilotů a jsou zvyklí na spolupráci s nimi, zatímco stáj z Enstone vsadila na nové tváře. Jedna z nich je nováček a druhá se vrátila do šampionátu po dvou letech. "Chce to čas přizpůsobit se a naučit se, jak nejlépe spolupracovat," řekl.
A dodal, že v Enstone zůstávají realističtí. Přestože již několikrát sahali po vítězství, které jim zatím uniká, frustrace prý rozhodně nepatří mezi pocity v týmu.
"Myslím, že můžeme být pyšní na to, co jsme zatím dokázali, a já jen můžu vyzdvihnout práci všech lidí v továrně. Žádná frustrace - je to nový začátek, máme nové jezdce... Věděli jsme, že všechno nemůže být od začátku perfektní.
Vždy se musíte zlepšovat. Startovali jsme víc zezadu než ostatní a proto trvalo, než auto začalo fungovat," popsal Boullier a poznamenal, že je však hezké, jak vysoká jsou očekávání.
Räikkönen a Grosjean během Velké ceny Bahrajnu (foto: Lotus F1 Team)
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.