Po Velké ceně Monaka se spekulovalo o náladě v Lotusu i o tom, zda bývalý mistr světa Räikkönen najde potřebnou rychlost a dostane se zpět do formy. Šéf Lotusu Eric Boullier trvá na tom, že tým je s jeho výkony spokojen.
Kimi Räikkönen se nezúčastnil tréninků v Monaku, protože nebyl spokojen s autem a především posilovačem řízení. V Kanadě měl problém s diferenciálem. Ale tým usilovně pracuje, aby Finovi dodal to, co potřebuje.
Eric Boullier Autosportu řekl, že Räikkönen má jejich plnou podporu. Podle něj je zcela normální, že jezdec potřebuje čas a navíc tým se musí naučit s novým pilotem pracovat. "Je to součástí porozumění mezi týmem a jezdcem. Máme dva závodníky s odlišnými charakteristikami a jezdeckým stylem," uvedl.
Upozornil, že týmy jako McLaren, Red Bull či Ferrari už mají zavedené dvojce pilotů a jsou zvyklí na spolupráci s nimi, zatímco stáj z Enstone vsadila na nové tváře. Jedna z nich je nováček a druhá se vrátila do šampionátu po dvou letech. "Chce to čas přizpůsobit se a naučit se, jak nejlépe spolupracovat," řekl.
A dodal, že v Enstone zůstávají realističtí. Přestože již několikrát sahali po vítězství, které jim zatím uniká, frustrace prý rozhodně nepatří mezi pocity v týmu.
"Myslím, že můžeme být pyšní na to, co jsme zatím dokázali, a já jen můžu vyzdvihnout práci všech lidí v továrně. Žádná frustrace - je to nový začátek, máme nové jezdce... Věděli jsme, že všechno nemůže být od začátku perfektní.
Vždy se musíte zlepšovat. Startovali jsme víc zezadu než ostatní a proto trvalo, než auto začalo fungovat," popsal Boullier a poznamenal, že je však hezké, jak vysoká jsou očekávání.
Räikkönen a Grosjean během Velké ceny Bahrajnu (foto: Lotus F1 Team)
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.