Český automobilový jezdec při závodech šampionátu GT1 ve španělské Navaře na konci května opět dopoval.
První český pilot Formule 1, který se s týmem Prost zúčastnil tří závodů v sezóně 2001, má opět problémy s dopingem. Už v roce 2002 mu byl odebrán titul šampiona F3000 kvůli zjištěné přítomnosti zakázaných látek v moči (tehdy konkrétně marihuany).
Znovu se provinil před třemi týdny ve Španělsku, jak nám potvrdil jeho tiskový mluvčí Milan Bydžovský: "Ve dnech 25. až 27. května 2012 proběhl závod FIA GT1 World Championship, který se konal na okruhu Navarra.
Po tomto závodě byl u Tomáše Engeho proveden antidopingový test, který bohužel ukázal pozitivní výsledek na přítomnost zakázané látky. Do doby ukončení řízení antidopingové komise FIA má český jezdec pozastavenou sportovní činnost."
Tomáš Enge při Velké ceně Itálie 2001(foto: BPA sport marketing, a.s)
K celé situaci se již vyjádřil i samotný Enge. Na svém webu píše: "Na okruhu Navarra proběhl ve dnech 25. až 27. května 2012 závod FIA GT1 World Championship. Po tomto závodě byl u mne proveden antidopingový test. Ten bohužel ukázal pozitivní výsledek na přítomnost zakázané látky a do doby ukončení řízení mám pozastavenou sportovní činnost.Jsem z této situace “v šoku”. K celé věci uvádím následující: Je to přesně deset let, co mě pozitivní dopingový test na přítomnost marihuany v roce 2002 připravil o titul mistra světa Formule 3000. Výrazně to ovlivnilo moji další kariéru. Proto jsem od té doby snad až paranoidně opatrný na vše, co by s dopingem mohlo jakkoli souviset.
Obdržel jsem zprávu, že v rámci antidopingového testu po španělském závodě FIA GT1 World Championship mám pozitivní výsledek na přítomnost zakázané látky. Je to pro mě šok, žádnou zakázanou látku jsem vědomě neužil. Dlouhodobě trpím zdravotními problémy, kvůli kterým jsem nedávno požádal FIA o udělení výjimky, abych mohl užívat léky, které jsou na seznamu zakázaných látek. Nyní konzultuji s odborníky, jak k této situaci mohlo dojít. Pochopte prosím, že věc je pro mne velmi citlivá, protože jde o moji další kariéru a proto vám více informací budu moci poskytnout, až budu mít vyjádření od lékařů. Co mohu s čistým svědomím říct je, že se nejedná o látku THC."
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.