Český automobilový jezdec při závodech šampionátu GT1 ve španělské Navaře na konci května opět dopoval.
První český pilot Formule 1, který se s týmem Prost zúčastnil tří závodů v sezóně 2001, má opět problémy s dopingem. Už v roce 2002 mu byl odebrán titul šampiona F3000 kvůli zjištěné přítomnosti zakázaných látek v moči (tehdy konkrétně marihuany).
Znovu se provinil před třemi týdny ve Španělsku, jak nám potvrdil jeho tiskový mluvčí Milan Bydžovský: "Ve dnech 25. až 27. května 2012 proběhl závod FIA GT1 World Championship, který se konal na okruhu Navarra.
Po tomto závodě byl u Tomáše Engeho proveden antidopingový test, který bohužel ukázal pozitivní výsledek na přítomnost zakázané látky. Do doby ukončení řízení antidopingové komise FIA má český jezdec pozastavenou sportovní činnost."
Tomáš Enge při Velké ceně Itálie 2001(foto: BPA sport marketing, a.s)
K celé situaci se již vyjádřil i samotný Enge. Na svém webu píše: "Na okruhu Navarra proběhl ve dnech 25. až 27. května 2012 závod FIA GT1 World Championship. Po tomto závodě byl u mne proveden antidopingový test. Ten bohužel ukázal pozitivní výsledek na přítomnost zakázané látky a do doby ukončení řízení mám pozastavenou sportovní činnost.Jsem z této situace “v šoku”. K celé věci uvádím následující: Je to přesně deset let, co mě pozitivní dopingový test na přítomnost marihuany v roce 2002 připravil o titul mistra světa Formule 3000. Výrazně to ovlivnilo moji další kariéru. Proto jsem od té doby snad až paranoidně opatrný na vše, co by s dopingem mohlo jakkoli souviset.
Obdržel jsem zprávu, že v rámci antidopingového testu po španělském závodě FIA GT1 World Championship mám pozitivní výsledek na přítomnost zakázané látky. Je to pro mě šok, žádnou zakázanou látku jsem vědomě neužil. Dlouhodobě trpím zdravotními problémy, kvůli kterým jsem nedávno požádal FIA o udělení výjimky, abych mohl užívat léky, které jsou na seznamu zakázaných látek. Nyní konzultuji s odborníky, jak k této situaci mohlo dojít. Pochopte prosím, že věc je pro mne velmi citlivá, protože jde o moji další kariéru a proto vám více informací budu moci poskytnout, až budu mít vyjádření od lékařů. Co mohu s čistým svědomím říct je, že se nejedná o látku THC."
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.