Tým F1 Lotus není daleko od vítězství, to by mohlo přijít už příští neděli při Velké ceně Evropy ve španělské Valencii, tvrdí to mladší z obou pilotů stáje Romain Grosjean. Zprávu přinesl v pátek server Autosportu.
Šestadvacetiletý Grosjean dojel v neděli ve Velké ceně Kanady druhý a prohlásil, že první letošní vítězství Lotusu je na dosah ruky. Na okruhu v Montrealu, který se ovšem nedal považoval za ideální pro vůz Lotus, Grosjean mistrně využil strategie jedné zastávky v boxech, aby se v závěrečné fázi závodu dostal před Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa a do cíle dojel druhý za Lewisem Hamiltonem.
"K vítězství není tak daleko," řekl Francouz. "Potřebujeme lepší kvaliifkační výsledek. Kvalifikace nejsou letos naší silnou stránkou, ale pracujeme na tom. V Kanadě pro nás byli pátek a sobota dost složité, ale dost jsme se z toho poučili a v dalších závodech bychom to měli zúročit. Musíme se každý závod snažit o vítězství, přistupovat k závodům jakýmkoli jiným způsobem by bylo chybou," prohlásil.
"Je úžasné bojovat o přední pozice, to jsme vždycky chtěli. Když budeme od začátku víkendu rychlí, jsme schopní bojovat o pódium a možná dokonce o vítězství," věří Grosjean.
Grosjean si v Montrealu jede pro stříbro (foto: Lotus F1 Team)
Druhý pilot Lotusu, Fin Kimi Räikkönen, se také nemůže dočkat prvního vítězství, v Kanadě jeho šance zhatil problém s diferenciálem v kvalifikaci. "Byl jsem hodně zklamaný, myslím, že jsme mohli dosáhnout víc," řekl Fin.
"Strašně rád vyhrávám, vždycky jsem chtěl bojovat o vítězství. Ve Valencii jsem ještě nikdy nevyhrál, takže to je můj cíl. Když jsem tam závodil naposledy, skončil jsem třetí po startu ze šestého místa, což nebylo vůbec špatné," připomněl mistr světa z roku 2007, který se letos vrátil do F1 po dvouleté pauze.
Jezdci týmu Lotus vybojovali letos čtyři umístění na stupních vítězů. Räikkönen byl druhý v Bahrajnu a třetí ve Španělsku, Grosjean třetí v Bahrajnu a druhý v Kanadě. V průběžném pořadí šampionátu je Räikkönen šestý a Grosjean sedmý.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.