Tým F1 Lotus není daleko od vítězství, to by mohlo přijít už příští neděli při Velké ceně Evropy ve španělské Valencii, tvrdí to mladší z obou pilotů stáje Romain Grosjean. Zprávu přinesl v pátek server Autosportu.
Šestadvacetiletý Grosjean dojel v neděli ve Velké ceně Kanady druhý a prohlásil, že první letošní vítězství Lotusu je na dosah ruky. Na okruhu v Montrealu, který se ovšem nedal považoval za ideální pro vůz Lotus, Grosjean mistrně využil strategie jedné zastávky v boxech, aby se v závěrečné fázi závodu dostal před Sebastiana Vettela a Fernanda Alonsa a do cíle dojel druhý za Lewisem Hamiltonem.
"K vítězství není tak daleko," řekl Francouz. "Potřebujeme lepší kvaliifkační výsledek. Kvalifikace nejsou letos naší silnou stránkou, ale pracujeme na tom. V Kanadě pro nás byli pátek a sobota dost složité, ale dost jsme se z toho poučili a v dalších závodech bychom to měli zúročit. Musíme se každý závod snažit o vítězství, přistupovat k závodům jakýmkoli jiným způsobem by bylo chybou," prohlásil.
"Je úžasné bojovat o přední pozice, to jsme vždycky chtěli. Když budeme od začátku víkendu rychlí, jsme schopní bojovat o pódium a možná dokonce o vítězství," věří Grosjean.
Grosjean si v Montrealu jede pro stříbro (foto: Lotus F1 Team)
Druhý pilot Lotusu, Fin Kimi Räikkönen, se také nemůže dočkat prvního vítězství, v Kanadě jeho šance zhatil problém s diferenciálem v kvalifikaci. "Byl jsem hodně zklamaný, myslím, že jsme mohli dosáhnout víc," řekl Fin.
"Strašně rád vyhrávám, vždycky jsem chtěl bojovat o vítězství. Ve Valencii jsem ještě nikdy nevyhrál, takže to je můj cíl. Když jsem tam závodil naposledy, skončil jsem třetí po startu ze šestého místa, což nebylo vůbec špatné," připomněl mistr světa z roku 2007, který se letos vrátil do F1 po dvouleté pauze.
Jezdci týmu Lotus vybojovali letos čtyři umístění na stupních vítězů. Räikkönen byl druhý v Bahrajnu a třetí ve Španělsku, Grosjean třetí v Bahrajnu a druhý v Kanadě. V průběžném pořadí šampionátu je Räikkönen šestý a Grosjean sedmý.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.