Smůla, špatné načasování, nespolehlivost, kolize... S tím vším se letos potýká Michael Schumacher. U Mercedesu si však řekli stop a hodlají se zaměřit na to, aby jejich další závod proběhl bez jakýchkoliv komplikací a chyb.
Mercedes se nyní zaměří na to, aby jejich víkend ve Valencii proběhl bez problémů. Seminásobný mistr světa Michael Schumacher zatím získal pouhé dva body avšak i přes smůlu, která ho letos provází, neztrácí nervy a víru.
"Absolutně se teď soustředíme na Valencii a jsem si jistý, že motivace všech je ještě silnější, protože náš víkend v Kanadě neproběhl tak, jak jsme doufali. Naše moto z posledních dní je - vytáhnětě si rukávy a soustřeďte se na práci. Každý z týmu si to vzal k srdci, abychom mohli odjet do Valencie optimisticky naladěni," uvedl v oficiálním prohlášení Schumacher.
A také šéf Mercedesu Ross Brawn upozorňuje, že tým musí přestat dělat chyby. "Výkon i práce s pneumatikami byla v Kanadě dobrá, ale naše konkurenceschopnost byla ovlivněna nespolehlivostí a chybami. Je to zklamání pro všechny v týmu a pracujeme na tom, abychom pochopili důvody a vypořádali se s nimi," uvedl.
Dodal, že dosáhnutí stoprocentní spolehlivosti je jejich nejvyšší prioritou. Pokud podlě něj dodají svým jezdcům spolehlivé auto a bezproblémový víkend, výsledky se dostaví.
Schumacherova sezona 2012:
Austrálie: problém s převodovkou, odstoupení ze třetího místa
Malajsie: 10.místo po kolizi v prvním kole
Čína: problém upevněním kola a odstoupení ze třetího místa
Bahrajn: DRS problém v první části kvalifikace, v závodě dojel desátý
Španělsko: Kolize s Brunem Sennou, penalizace pěti míst do dalšího závodu
Monako: Po nejrychlejším čase v kvalifikace startuje šestý, nakonec odstupuje
Kanada: Špatně načasovaná kvalifikace, ze závodu odstupuje kvůli otevřenému DRS křídlu
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.
Lando Norris se pustil do kritiky George Russella, když se vyjádřil k jejich sporu ohledně výhody McLarenu v porovnání s ostatními týmy ve Formuli 1. Norris naznačil, že Russellův přístup k této debatě není úplně správný.
Carlos Sainz měl smolný debut ve Williamsu, když jeho závod ve Velké ceně Austrálie skončil už v úvodním kole. Tým ale odjel s pozitivním výsledkem díky Alexi Albonovi, který zajel na pátém místě a připsal Williamsu deset bodů.
Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.