Prezident FIA hovoří o složité situaci, kterou musí ukočírovat: růst nákladů související s velkou změnou, která má v F1 nastat od roku 2014, kdy se mají změnit technická pravidla a objevit se nové motory.
Týmy se nejvíce obávají obrovských nákladů, které si vyžádá přechod na nové 1,6l V6 turbomotory. "Je pravdou, že balíky budou [od roku 2014] dražší, je však také pravdou, že FIA vede rozhovory s dodavateli motorů o omezení růstu nákladů," říká Todt pro Autosport.
"Například jsme již souhlasili s omezením počtu pohonných jednotek: z osmi na pilota a sezónu v roce 2012 na pět na pilota a sezónu v roce 2014 a čtyři na pilota a sezónu v roce 2015," popisuje redukce prezident FIA.
Krom nových motorů FIA s týmy také za zavřenými dveřmi po závodě v Monaku diskutovala o dozoru nad Dohodou o omezení zdrojů (RRA): "Hovoříme o tom, jelikož jsme byli 10 z 12 týmů požádáni o řízení nákladů.
Šéf administrativy FIA Damien Clermont hovoří s finančními šéfy všech 12 týmů ohledně nákladů na šasi a s výrobci motorů ohledně nákladů na motory. To přišlo v návaznosti na schůzku se všemi týmy, kterou jsem svolal v pondělí po Velké ceně Monaka," pokračuje Todt.
Jean Todt si prohlíží monopost HRT F112 při návštěvě nového sídla španělského týmu v Madridu(foto: HRT F1 Team)
Dále připustil možnost povolit výrobcům motorů dodávky více týmům, jak si přeje Renault (více najdete zde), bude-li si to vyžadovat situace, v plánu je však držet se současného pravidla tří týmů na jednoho výrobce bez zvláštního povolení FIA.
Uvedl, že nyní jednají s držitelem komerčních práv a týmy o podobě nové Concordské dohody, prioritou je zajištění bezpečnosti v motosportu: "Na prvním místě je FIA zodpovědná za bezpečnost a za sportovní a technické záležitosti týkající se šampionátu FIA F1."
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.