Prezident FIA hovoří o složité situaci, kterou musí ukočírovat: růst nákladů související s velkou změnou, která má v F1 nastat od roku 2014, kdy se mají změnit technická pravidla a objevit se nové motory.
Týmy se nejvíce obávají obrovských nákladů, které si vyžádá přechod na nové 1,6l V6 turbomotory. "Je pravdou, že balíky budou [od roku 2014] dražší, je však také pravdou, že FIA vede rozhovory s dodavateli motorů o omezení růstu nákladů," říká Todt pro Autosport.
"Například jsme již souhlasili s omezením počtu pohonných jednotek: z osmi na pilota a sezónu v roce 2012 na pět na pilota a sezónu v roce 2014 a čtyři na pilota a sezónu v roce 2015," popisuje redukce prezident FIA.
Krom nových motorů FIA s týmy také za zavřenými dveřmi po závodě v Monaku diskutovala o dozoru nad Dohodou o omezení zdrojů (RRA): "Hovoříme o tom, jelikož jsme byli 10 z 12 týmů požádáni o řízení nákladů.
Šéf administrativy FIA Damien Clermont hovoří s finančními šéfy všech 12 týmů ohledně nákladů na šasi a s výrobci motorů ohledně nákladů na motory. To přišlo v návaznosti na schůzku se všemi týmy, kterou jsem svolal v pondělí po Velké ceně Monaka," pokračuje Todt.
Jean Todt si prohlíží monopost HRT F112 při návštěvě nového sídla španělského týmu v Madridu(foto: HRT F1 Team)
Dále připustil možnost povolit výrobcům motorů dodávky více týmům, jak si přeje Renault (více najdete zde), bude-li si to vyžadovat situace, v plánu je však držet se současného pravidla tří týmů na jednoho výrobce bez zvláštního povolení FIA.
Uvedl, že nyní jednají s držitelem komerčních práv a týmy o podobě nové Concordské dohody, prioritou je zajištění bezpečnosti v motosportu: "Na prvním místě je FIA zodpovědná za bezpečnost a za sportovní a technické záležitosti týkající se šampionátu FIA F1."
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.