Prezident Ferrari Luca di Montezemolo vyzývá všechny týmy Formule 1 k urychlené schůzce s FIA kvůli vyřešení otázky nákladů.
Vzhledem k tomu, že po Řecku začínají čelit dluhové krizi další země a budoucnost Evropské unie nevypadá růžově, Montezemolo vyzdvihuje nutnost okamžitého snížení nákladů v F1. Týmy to pociťují při vyjednávání se svými sponzory.
"Světová ekonomická situace, a obzvlášť ta v Evropě, je velmi vážná a svět Formule 1 ji nemůže ignorovat," uvádí prezident Ferrari - týmu, který společně s Red Bullem nesouhlasil s novou podobou Dohody o omezení zdrojů, proto ke konci roku vystoupil z FOTA.
"Nemůžeme už ztrácet žádný další čas. Musíme se naléhavě a s odhodlání pustit do řešení otázek ohledně nákladů. Ferrari souhlasí se stanoviskem FIA, která upozorňuje na potřebu drastické intervence," pokračuje Montezemolo.
Nebývalo příliš obvyklé, aby stáj z Maranella s FIA souhlasila (viz reakce na pokusy o dramatické snížení nákladů před 3 lety: zde). Tentokrát je situace odlišná: "Jsme absolutně přesvědčení o tom, jako jsem vždy říkal, že týmy a držitel komerčních práv musí táhnout společně s federací za jeden provaz."
F1 čekají velké změny a nelehké časy (foto: Daimler AG)
Už není čas na zabřednutí do sterilních diskusí či kličkování inženýrů, kterým jde pouze o bránění něčích zájmů. Otázka musí být řešena na nejvyšší úrovni, bez dalších odkladů," upozorňuje Montezemolo.
FIA se kvůli nákladům sešla s týmy a Berniem Ecclestonem po Velké ceně Monaka. Na schůzce se řešila zejména otázka řízení nákladů v F1 a toho, jak drahé bude zavedení nových vozů a motorů od roku 2014 (více zde).
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.