Prezident Ferrari Luca di Montezemolo vyzývá všechny týmy Formule 1 k urychlené schůzce s FIA kvůli vyřešení otázky nákladů.
Vzhledem k tomu, že po Řecku začínají čelit dluhové krizi další země a budoucnost Evropské unie nevypadá růžově, Montezemolo vyzdvihuje nutnost okamžitého snížení nákladů v F1. Týmy to pociťují při vyjednávání se svými sponzory.
"Světová ekonomická situace, a obzvlášť ta v Evropě, je velmi vážná a svět Formule 1 ji nemůže ignorovat," uvádí prezident Ferrari - týmu, který společně s Red Bullem nesouhlasil s novou podobou Dohody o omezení zdrojů, proto ke konci roku vystoupil z FOTA.
"Nemůžeme už ztrácet žádný další čas. Musíme se naléhavě a s odhodlání pustit do řešení otázek ohledně nákladů. Ferrari souhlasí se stanoviskem FIA, která upozorňuje na potřebu drastické intervence," pokračuje Montezemolo.
Nebývalo příliš obvyklé, aby stáj z Maranella s FIA souhlasila (viz reakce na pokusy o dramatické snížení nákladů před 3 lety: zde). Tentokrát je situace odlišná: "Jsme absolutně přesvědčení o tom, jako jsem vždy říkal, že týmy a držitel komerčních práv musí táhnout společně s federací za jeden provaz."
F1 čekají velké změny a nelehké časy (foto: Daimler AG)
Už není čas na zabřednutí do sterilních diskusí či kličkování inženýrů, kterým jde pouze o bránění něčích zájmů. Otázka musí být řešena na nejvyšší úrovni, bez dalších odkladů," upozorňuje Montezemolo.
FIA se kvůli nákladům sešla s týmy a Berniem Ecclestonem po Velké ceně Monaka. Na schůzce se řešila zejména otázka řízení nákladů v F1 a toho, jak drahé bude zavedení nových vozů a motorů od roku 2014 (více zde).
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.
Oscar Piastri zatím v Kataru ovládl všechny tréninky i kvalifikaci a potvrzuje návrat do vrcholné formy. McLaren připisuje jeho dominantní výkon kombinaci talentu jezdce a vozu dobře padnoucího k vysokopřilnavému okruhu.
Lewis Hamilton i Charles Leclerc během celého víkendu v Kataru zápasí s tím, jak z Ferrari SF-25 vyždímat jeho potenciál. Vůz, který na papíře sliboval rychlost a stabilitu, se na trati ukázal jako nepředvídatelný.
Oscar Piastri si zajistil pole position pro Velkou cenu Kataru před týmovým kolegou Landem Norrisem, který skončil druhý. Třetí místo obsadil obhájce titulu Max Verstappen, což připravuje napínavý souboj o vítězství v nedělním závodě.
Oscar Piastri ovládl sprint na Velké ceně Kataru Formule 1, když si po sebevědomém výkonu dojel pro vítězství. Lando Norris sice nedosáhl na čelo, ale připsal si cenné body a zároveň stáhl část náskoku Maxe Verstappena v šampionátu.
Oscar Piastri pokračuje ve svém návratu do boje o šampionát a v Kataru si zajistil pole position pro sprintový závod před Georgem Russellem.
Zak Brown promluvil o kontroverzním rozhodnutí z Las Vegas a nastínil, že i FIA měla k uloženému trestu určité výhrady. Šéf McLarenu přitom naznačil, že situace byla složitější, než by se na první pohled zdálo.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na Velkou cenu Kataru, když těsně porazil týmového kolegu Landa Norrise. McLaren tak naznačil, že v Kataru může očekávat další těsný souboj svých jezdců.