Tým HRT, který na začátku sezóny vyvolával u fanoušků uštěpačné úsměvy ve tváři, se začíná zlepšovat. Za doslova hrdinskými porážkami největšího soupeře Marussia stojí zkušený matador Pedro de la Rosa.
Tým HRT od svého debutu v roce 2010 pravidelně vymetá poslední příčky v závodech Grand Prix. A tento trend trvá stále – pokud de la Rosa nebo Karthikeyan dojedou do cíle. Nicméně výkony v sobotních kvalifikacích věští zlepšení.„V Monaku jsem měl dobrou kvalifikaci a nyní (v Kanadě) to bylo ještě lepší,“ řekl Španěl De la Rosa, který v Kanadě porazil oba vozy týmu Marussia. V samotném závodě se mu dařilo držet červenočerné stroje za zády, bohužel brzdový systém nevydržel extrémní zátěž montrealského okruhu. „Víkend ve mně zanechal nepříjemnou pachuť,“ přiznal de la Rosa. „Mohla to být naše nejlepší velká cena sezóny.“S vysvětlením nekonkurenceschopnosti Marussie honem rychle přispěchal Timo Glock. „Nestrávili jsme dostatek času na přípravě středně velkého přítlaku,“ vysvětlil německý závodník pro Auto Motor und Sport.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.