McLaren je ve svých prohlášeních opatrný. Navzdory vítězství v Grand Prix Kanady se sám nestaví do pozice, kdy by byl jasným favoritem na titul.
Lewis Hamilton se premiérovým vítězstvím v sezóně probojoval do čela průběžného pořadí šampionátu, z jehož čela sesadil Fernanda Alonsa. Šéf stáje McLaren Martin Whitmarsh však zůstává opatrný. Podle něj lze v letošní vyrovnané sezóně očekávat cokoliv a nikdo nemá zásadní výhodu.„Výkony jsou natolik vyrovnané, že je ošemetné něco předvídat. Pneumatiky mohou ledacos změnit,“ řekl Whitmarsh.„Projít kvalifikací, aniž byste příliš opotřebovali pneumatiky, je nesmírně náročné. Musíte provést správné nastavení a na každém kroku učinit vhodná rozhodnutí. Vyvarovat se chybám je nesmírně složité. Ale tak by to mělo být, ne?“Whitmarsh by si velmi rád odnesl na konci roku titul, ale ví, jak nevyzpytatelný je letošní rok, a nepřekvapilo by ho, kdyby dosavadní zamotaný vývoj závodů pokračoval až do konce sezóny. „Lewis vede šampionát, ale nepřepnuli jsme do „stíhacího módu“ a nejedeme si pro celkové prvenství. V dalším závodě se klidně může něco pokazit. A tak by to mělo být.“
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.