Michael Schumacher musel odstoupit z dalšího závodu - ve Velké ceně Kanady ho v neděli zradila technika.
"Chtěl jsem znovu zdůraznit, že vozy Formule 1 jsou prototypy a stovky dílů se dělají speciálně pro ně. Plně chápu to, že věci mohou občas selhat. Samozřejmě byl výsledek v Montrealu zklamáním," přiznává na svých stránkách Schumacher, kterého ve 43. kole zradila hydraulika, když se mu nezavřela pohyblivá horní klapka zadního křídla (DRS).
Pátý nedokončený závod z úvodních sedmi ho však nezlomí: "Neztratím však nervy či svou důvěru v tým. Stále věřím, že společně s Mercedesem dosáhneme něčeho zvláštního. Není důvod kohokoliv obviňovat - žel okolnosti jako tyto jsou součástí závodění."
"Ve skutečnosti jsem si jistý tím, že to je pro kluky v týmu ještě náročnější. Proto jsem si sedl s mými závodními inženýry ihned po svém odstoupení, abychom prodiskutovali, jak bychom měli naložit s časem před příštím závodem a ujistit se, že v nadcházejících dnech zůstaneme v kontaktu," popisuje německý závodník.
Micheal Schumacher v neděli závod opět nedokončil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po svém odstoupení z okruhu odjel ihned na letiště. Napínavou koncovku Velké ceny Kanady již chuť sledovat neměl: "Snad jedinou drobnou výhodou z té situace bylo, že se mi podařilo vyhnout se provozu a dostat se na letiště. Měl jsem už dříve v plánu letět zpět za rodinou co nejdříve po závodě, takže jsem se alespoň dostal z okruhu dříve, než bylo odmáváno šachovnicovou vlajkou."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.