Michael Schumacher musel odstoupit z dalšího závodu - ve Velké ceně Kanady ho v neděli zradila technika.
"Chtěl jsem znovu zdůraznit, že vozy Formule 1 jsou prototypy a stovky dílů se dělají speciálně pro ně. Plně chápu to, že věci mohou občas selhat. Samozřejmě byl výsledek v Montrealu zklamáním," přiznává na svých stránkách Schumacher, kterého ve 43. kole zradila hydraulika, když se mu nezavřela pohyblivá horní klapka zadního křídla (DRS).
Pátý nedokončený závod z úvodních sedmi ho však nezlomí: "Neztratím však nervy či svou důvěru v tým. Stále věřím, že společně s Mercedesem dosáhneme něčeho zvláštního. Není důvod kohokoliv obviňovat - žel okolnosti jako tyto jsou součástí závodění."
"Ve skutečnosti jsem si jistý tím, že to je pro kluky v týmu ještě náročnější. Proto jsem si sedl s mými závodními inženýry ihned po svém odstoupení, abychom prodiskutovali, jak bychom měli naložit s časem před příštím závodem a ujistit se, že v nadcházejících dnech zůstaneme v kontaktu," popisuje německý závodník.
Micheal Schumacher v neděli závod opět nedokončil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po svém odstoupení z okruhu odjel ihned na letiště. Napínavou koncovku Velké ceny Kanady již chuť sledovat neměl: "Snad jedinou drobnou výhodou z té situace bylo, že se mi podařilo vyhnout se provozu a dostat se na letiště. Měl jsem už dříve v plánu letět zpět za rodinou co nejdříve po závodě, takže jsem se alespoň dostal z okruhu dříve, než bylo odmáváno šachovnicovou vlajkou."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.