Michael Schumacher musel odstoupit z dalšího závodu - ve Velké ceně Kanady ho v neděli zradila technika.
"Chtěl jsem znovu zdůraznit, že vozy Formule 1 jsou prototypy a stovky dílů se dělají speciálně pro ně. Plně chápu to, že věci mohou občas selhat. Samozřejmě byl výsledek v Montrealu zklamáním," přiznává na svých stránkách Schumacher, kterého ve 43. kole zradila hydraulika, když se mu nezavřela pohyblivá horní klapka zadního křídla (DRS).
Pátý nedokončený závod z úvodních sedmi ho však nezlomí: "Neztratím však nervy či svou důvěru v tým. Stále věřím, že společně s Mercedesem dosáhneme něčeho zvláštního. Není důvod kohokoliv obviňovat - žel okolnosti jako tyto jsou součástí závodění."
"Ve skutečnosti jsem si jistý tím, že to je pro kluky v týmu ještě náročnější. Proto jsem si sedl s mými závodními inženýry ihned po svém odstoupení, abychom prodiskutovali, jak bychom měli naložit s časem před příštím závodem a ujistit se, že v nadcházejících dnech zůstaneme v kontaktu," popisuje německý závodník.
Micheal Schumacher v neděli závod opět nedokončil (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Po svém odstoupení z okruhu odjel ihned na letiště. Napínavou koncovku Velké ceny Kanady již chuť sledovat neměl: "Snad jedinou drobnou výhodou z té situace bylo, že se mi podařilo vyhnout se provozu a dostat se na letiště. Měl jsem už dříve v plánu letět zpět za rodinou co nejdříve po závodě, takže jsem se alespoň dostal z okruhu dříve, než bylo odmáváno šachovnicovou vlajkou."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.