Relativní nováček Romain Grosjean ve své první plné sezoně ve formuli 1 ukazuje dobré kvalifikační výsleky a zatím dokončil na pódiu dva závody. V pořadí šampionátu jezdců je dva body za jeho týmovým kolegou Räikkönenem. A šéf Lotusu Eric Boullier přiznal, že ho progres, který Grosjean ukazuje, překvapuje.
Přestože rozhodnutí posadit vedle Kimiho Räikkönena Grosjeana bylo Boullierovo, ten sám teď přiznává, že od Švýcara (závodícího s francouzskou licencí) takové výsledky neočekával.
"Stále mě překvapuje. Má charakteristiky, o kterých jsme věděli. Je to dříč, poslouchá a hodně spolupracuje s inženýry. Učí se z dat, rad, zkrátka ze všeho. Myslím, že je slibné, že dokáže tempo a rychlost udržet po celý závod, jak ukázal v Kanadě," řekl Autosportu Boullier.
Dodal, že Grosjean odjel na pneumatikách 45 kol a udržoval si rychlost, nezničil je. Podle něj se učí, a učí se velmi rychle.
Boullier také poznamenal, že je potřeba pomoci jejich druhému jezdci zlepšit kvalifikační výkony.
"Musíme Kimimu pomoci, protože oba naši piloti mají jiný jezdecký styl. V Kanadě měl problém s diferenciálem, což nám nepomohlo, ale musíme zapracovat na tom, aby se lépe kvalifikoval. V závodech potom není problém," uvedl šéf Lotusu.
Věčně usměvavý Grosjean a jeho radost na pódiu v Kanadě (foto: Lotus F1 Team)
V Kanadě se Lewis Hamilton stal sedmým vítězem v sedmém závodě. Proto má Lotus ve Valencii šanci stát se osmým z osmi. A jak to vnímají v Enstone? "Je to příjemný nátlak. Pokud bude teplo, neměl by být problém. Také profil Silverstonu a Německa nám může pomoci. A možná i Maďarska," uvažoval Boullier.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.