Budoucnost Lewise Hamiltona je velkým otazníkem. Ron Dennis však uvedl, že za současné ekonomické situace půjde ze strany McLarenu především o finance. Bude Hamilton souhlasit s nižším platem?
Lewis Hamilton, McLaren a končící smlouva - tisíckrát propírané téma. Ron Denis v rozhovoru pro Sky Sports vnesl trošku světla do toho, jak vypadá vyjednávání. "Je to složitá situace. Končí mu smlouva, která byla podepsána za úplně jiných ekonomických podmínek, než jsou teď. Musíme to vybalancovat," uvedl bývalý šéf McLarenu.
"Pochopitelně se podívá, co bude dostupné a kam by mohl jít. A my se zase podíváme na to, kdo bude dostupný pro nás. Na konci dne však, doufejme, bude hlavní fakt, že byl součástí tohoto týmu od začátku své kariéry. Je velmi dobře placený, rozhodně mnohem víc, než dostávám já. Ještě je však brzy to řešit," dodal Dennis.
Hamiltonova smlouva byla podepsána v roce 2007, kdy byla světová ekonomie na výši a McLaren měl také jako svého hlavního partnera Mercedes Benz. Od té doby se toho hodně změnilo. Přišla finanční krize a v roce 2009 také oddělení Mercedesu. To znamená, že McLaren je nyní v úplně jiné pozici.
Ron Dennis i současný šéf týmu Martin Whitmarsh mají v těchto vyjednáváních velké zkušenosti. Každý, kdo prošel jednáním konkrétně s Ayrtonem Sennou, si prožil své peklo, když se snažil získat pro tým tu nejlepší dohodu.
Východiskem by mohl být Hamiltonův vlastní velký sponzor, což ale tým od dob Senny a jeho Národní banky odmítá.
Hamilton ani McLaren s rozhodnutím o budoucnosti nespěchají (foto: McLaren Mercedes)
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.