Felipe Massa měl v úvodu sezóny velký výkonnostní a bodový odstup na svého týmového kolegu Fernanda Alonsa. Počínaje závodem v Monaku však Massa znovu začal předvádět o něco lepší výsledky a přiblížil se lepším pozicím.
Pravděpodobně za to můžou vylepšení, která tým Ferrari v poslední době nasazuje (psali jsme zde) a které podle jezdce Felipeho Massy, přinášejí kýžené ovoc „Mám pocit, že se vůz od Monaka mnohem lépe řídí. Ve všech částech víkendu stejně jako kvalifikaci jsem byl konkurenceschopný“, vzpomíná Massa na minulý závodní víkend.
„Vůz se teď mnohem snáze řídí, je konzistentní a pro můj styl ježdění pohodlnější. Opravdu si myslím, že směr, kterým jsme se vydali v Monaku, nás přivede k zlepšení a boji o mnohem lepší pozice, než tomu bylo doposud.“
Problémy, které měl Felipe Massa v úvodních částech sezóny byly o to viditelnější, čím lepší výsledky se dařily jeho týmovému kolegovi. Otevřeně se dokonce začalo hovořit o jeho dalších možnostech (psali jsme zde).
„Zlepšili jsme vůz. Je určitě lepší. Změnil jsem také spoustu věcí na svém nastavení a cítím se teď mnohem pohodlněji. Zabralo to trochu času, ale našli jsme nějaké cesty, které jsou pro mě lepší,“ pochvaluje si vylepšení na F2012 brazilský závodník.
Felipe Massa na okruhu v Kanadě (foto: Scuderia Ferrari)
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.