Ze začátku této nepředvídatelné sezony byly oba vozy Lotusu pasovány na jedny z černých koňů. Ročník však pokračuje a přední týmy v čele s Ferrari, Red Bullem a McLarenem dělají velké kroky vpřed. A vypadá to, že Lotus začíná ztrácet dech.
Od Lotusu se především od Velké ceny Bahrajnu očekávalo vítězství. V Monaku byli dokonce považovány za favority. To se ale vůbec nepotvrdilo a naopak závod v ulicích Monte Carla nedopadl pro černozlaté nejlépe. Räikkönen s devátým místem určitě moc spokojen nebyl.
Dokladem toho, že na Lotus už nevypadá tak jistě a rychle, je krom Velké ceny Monaka také kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Díky dlouhým rovinkám a maximální rychlosti se mohlo zdát, že Lotus bude mít dobrou šanci.
Räikkönen však již předem upozorňoval, že to nebude tak jednoduché a během tréninků se ukazovalo, že nepatří mezi nejrychlejší vozy na trati a jen se tak potvrdila jeho slova.
Také Jaqcuese Villenueve, který se tento víkend připojil ke komentátorskému týmu Sky Sports, společně s Martinem Brundlem očekávají, že Lotus už na top týmy bude spíše ztrácet.
Měli podle nich jedinečnou příležitost zvítězit, což by v této vyrovnané sezoně mohlo znamenat hodně. Domnívají se však, že vzhledem ke zlepšujícím se výkonům špičky startovního pole Lotus již svou šanci promeškal.
Podle Villenueva by dokonce tým z Enstonu potřeboval kvalitnější jezdce, aby se ukázalo, co v autě opravdu je. Brundle se však domnívá, že Räikkönen je dostatečné jméno.
Bahrajn byl pro Lotus velmi dobrým závodem. Na zopakování však čekají (Lotus F1 Team)
A jak hodnotí kvalifikaci v Montrealu Kimi Räikkönen, který odstartuje z dvanáctého místa? "Měli jsme nějaké problémy. Myslím, že to jsou potíže s hydraulikou. Nějaké potíže jsme měli i včera a dnes se to vrátilo. Proto auto nefungovalo úplně jak mělo. A když je to tak těsné a auto nedrží, jak byste chtěl, je to obtížné. Ale snažili jsme se," uvedl.
Přesto zatím nezoufá a doufá, že během závodu dokáže dobře zvládnou pneumatiky a odjet nakonec dobrý závod. Nutno dodat, že v Kanadě téměř nic není nemožné a o překvapení zde rozhodně nebývá nouze.
V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 dokonce uvedl: "Věřte nebo ne, mám ohledně závodu dobrý pocit. Možná je špatný, ale je to můj pocit. Myslím, že to bude dobrý závod, tenhle okruh vám dovoluje hodně, pokud máte rychlost. A vhledem k možnostem, že vyjede safety car, měl by to být zábavný závod," a dodal, že by byl spokojen s umístěním na pódiu.
Co se týče budoucnosti, netroufá odhadovat, jak se bude šampionát vyvíjet nadále. Vše je totiž tak těsné, že i malá chyba vás stojí hodně. Ví však, že budou muset i nadále tvrdě pracovat, aby se neustále zlepšovali. A potom už prý jeho vítězství nebude stát nic v cestě.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.