Ze začátku této nepředvídatelné sezony byly oba vozy Lotusu pasovány na jedny z černých koňů. Ročník však pokračuje a přední týmy v čele s Ferrari, Red Bullem a McLarenem dělají velké kroky vpřed. A vypadá to, že Lotus začíná ztrácet dech.
Od Lotusu se především od Velké ceny Bahrajnu očekávalo vítězství. V Monaku byli dokonce považovány za favority. To se ale vůbec nepotvrdilo a naopak závod v ulicích Monte Carla nedopadl pro černozlaté nejlépe. Räikkönen s devátým místem určitě moc spokojen nebyl.
Dokladem toho, že na Lotus už nevypadá tak jistě a rychle, je krom Velké ceny Monaka také kvalifikace na Velkou cenu Kanady. Díky dlouhým rovinkám a maximální rychlosti se mohlo zdát, že Lotus bude mít dobrou šanci.
Räikkönen však již předem upozorňoval, že to nebude tak jednoduché a během tréninků se ukazovalo, že nepatří mezi nejrychlejší vozy na trati a jen se tak potvrdila jeho slova.
Také Jaqcuese Villenueve, který se tento víkend připojil ke komentátorskému týmu Sky Sports, společně s Martinem Brundlem očekávají, že Lotus už na top týmy bude spíše ztrácet.
Měli podle nich jedinečnou příležitost zvítězit, což by v této vyrovnané sezoně mohlo znamenat hodně. Domnívají se však, že vzhledem ke zlepšujícím se výkonům špičky startovního pole Lotus již svou šanci promeškal.
Podle Villenueva by dokonce tým z Enstonu potřeboval kvalitnější jezdce, aby se ukázalo, co v autě opravdu je. Brundle se však domnívá, že Räikkönen je dostatečné jméno.
Bahrajn byl pro Lotus velmi dobrým závodem. Na zopakování však čekají (Lotus F1 Team)
A jak hodnotí kvalifikaci v Montrealu Kimi Räikkönen, který odstartuje z dvanáctého místa? "Měli jsme nějaké problémy. Myslím, že to jsou potíže s hydraulikou. Nějaké potíže jsme měli i včera a dnes se to vrátilo. Proto auto nefungovalo úplně jak mělo. A když je to tak těsné a auto nedrží, jak byste chtěl, je to obtížné. Ale snažili jsme se," uvedl.
Přesto zatím nezoufá a doufá, že během závodu dokáže dobře zvládnou pneumatiky a odjet nakonec dobrý závod. Nutno dodat, že v Kanadě téměř nic není nemožné a o překvapení zde rozhodně nebývá nouze.
V rozhovoru pro oficiální stránky Formule 1 dokonce uvedl: "Věřte nebo ne, mám ohledně závodu dobrý pocit. Možná je špatný, ale je to můj pocit. Myslím, že to bude dobrý závod, tenhle okruh vám dovoluje hodně, pokud máte rychlost. A vhledem k možnostem, že vyjede safety car, měl by to být zábavný závod," a dodal, že by byl spokojen s umístěním na pódiu.
Co se týče budoucnosti, netroufá odhadovat, jak se bude šampionát vyvíjet nadále. Vše je totiž tak těsné, že i malá chyba vás stojí hodně. Ví však, že budou muset i nadále tvrdě pracovat, aby se neustále zlepšovali. A potom už prý jeho vítězství nebude stát nic v cestě.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.