Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, když překonal Fernanda Alonsa o pouhých šest tisícin sekundy.
Sobotní volný trénink před sedmým závodem letošní sezony Velkou cenou Kanady, je připraven k odstartování. Ve včerejším tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamliton před oběma jezdci Ferrari, Alonsem a Massou.
Pirelli na tuto zámořskou velkou cenu dovezlo dvě nejměkčí specifikace pneumatik, červeně označenou super-měkkou a žlutě označenou měkkou. Degradace pneumatik se až doposud nezdála tak vysoká, alespoň při teplotách v rozmezí 23 – 26 °C, proto se na svět hrnou hypotézy na téma jedné zastávky v boxech.
Na semaforu je již zeleně rozsvícený semafor, jízdy mohou začít.
Kovalainen s Caterhamem je první na trati. Čeká nás již tradiční procedura, kdy piloti obkrouží instalační kolo a zajedou zpět ke svým mechanikům, aby si nechali nastavit vozy a započali tak poslední přípravu na odpolední kvalifikaci.
Téměř deseti minutová pauza, kdy na dráze není registrována žádná činnost, nabádá přímo k hovorům o počasí. Slunečné počasí zvedlo teplotu vzduchu na 23°C zatímco asfalt je ohřátý téměř ke třiceti stupňům.
1:19,008 min je čas, který se rozsvítil u jména Jenson Button, a pro tento moment je to základní čas dnešního dne. Na trati je také japonský pilot Kobajaši a je výrazně rychlejší než britský závodník, jeho čas je 1:17,223.
Button se v následujícím kole zlepšuje a překonává i jezdce Sauberu, hodnota nejlepšího času se posouvá na 1:16,297. Na trati je takék vidění černo zlatý Lotus Kimiho Räikkönena.
Jean Eric Vergne posílá své Toro Rosso do bariéry hned ve výjezdu z boxu. Náraz není zas tak strašlivý a tak na voze není zas tolik škod.
Po dvaceti minutách tréninku… je pořadí následující - Button s časem 1:15.833, následován Kobajašhim , 1:16.104, třetí je Vettel s 1:16.316.
Netrvá však dlouho a pořadí se mění, do čela jde Vettel 1:15,440, hned za něj se protlačil Massa s časem 1:15,566.
Jsme v polovině tréninku, všichni piloti použili až do tohoto momentu tvrdší z obou směsí pneumatik Pirelli. V téměř stejném okamžiku se na trati utkali Alonso a Hamilton. Alonsův čas je zatím nejlepší 1:14,737, je to ovšem jen na moment, Hamilton je rychlejší 1:14,712.
Nico Rosberg se vraci do boxů po svých, zdá se, že ho zradila převodovka namontovaná v jeho voze Mercedes.
Räikkönen se pohybuje ve středu pole, přesto zůstává finský pilot pln optimismu. Včerejší výsledky přisuzoval nízkým teplotám, zatímco dnešní teploty stoupají, Kimi zůstává stále na dvanáctém místě.
V samotném závěru tréninku si neodpustil extempore Kimi Räikkönen, když střihl prazvláštním způsobem poslední zatáčku a zamířil si to do pitline, uvidím, zda tento manévr nechá komisaře klidnými.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Karthikeyan - 324 km/hod; 2. De la Rosa - 324; 3. Pérez - 323; 4. Kobajaši - 323; 5. Petrov - 323; 6. Kovalainen - 323.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.