Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, když překonal Fernanda Alonsa o pouhých šest tisícin sekundy.
Sobotní volný trénink před sedmým závodem letošní sezony Velkou cenou Kanady, je připraven k odstartování. Ve včerejším tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamliton před oběma jezdci Ferrari, Alonsem a Massou.
Pirelli na tuto zámořskou velkou cenu dovezlo dvě nejměkčí specifikace pneumatik, červeně označenou super-měkkou a žlutě označenou měkkou. Degradace pneumatik se až doposud nezdála tak vysoká, alespoň při teplotách v rozmezí 23 – 26 °C, proto se na svět hrnou hypotézy na téma jedné zastávky v boxech.
Na semaforu je již zeleně rozsvícený semafor, jízdy mohou začít.
Kovalainen s Caterhamem je první na trati. Čeká nás již tradiční procedura, kdy piloti obkrouží instalační kolo a zajedou zpět ke svým mechanikům, aby si nechali nastavit vozy a započali tak poslední přípravu na odpolední kvalifikaci.
Téměř deseti minutová pauza, kdy na dráze není registrována žádná činnost, nabádá přímo k hovorům o počasí. Slunečné počasí zvedlo teplotu vzduchu na 23°C zatímco asfalt je ohřátý téměř ke třiceti stupňům.
1:19,008 min je čas, který se rozsvítil u jména Jenson Button, a pro tento moment je to základní čas dnešního dne. Na trati je také japonský pilot Kobajaši a je výrazně rychlejší než britský závodník, jeho čas je 1:17,223.
Button se v následujícím kole zlepšuje a překonává i jezdce Sauberu, hodnota nejlepšího času se posouvá na 1:16,297. Na trati je takék vidění černo zlatý Lotus Kimiho Räikkönena.
Jean Eric Vergne posílá své Toro Rosso do bariéry hned ve výjezdu z boxu. Náraz není zas tak strašlivý a tak na voze není zas tolik škod.
Po dvaceti minutách tréninku… je pořadí následující - Button s časem 1:15.833, následován Kobajašhim , 1:16.104, třetí je Vettel s 1:16.316.
Netrvá však dlouho a pořadí se mění, do čela jde Vettel 1:15,440, hned za něj se protlačil Massa s časem 1:15,566.
Jsme v polovině tréninku, všichni piloti použili až do tohoto momentu tvrdší z obou směsí pneumatik Pirelli. V téměř stejném okamžiku se na trati utkali Alonso a Hamilton. Alonsův čas je zatím nejlepší 1:14,737, je to ovšem jen na moment, Hamilton je rychlejší 1:14,712.
Nico Rosberg se vraci do boxů po svých, zdá se, že ho zradila převodovka namontovaná v jeho voze Mercedes.
Räikkönen se pohybuje ve středu pole, přesto zůstává finský pilot pln optimismu. Včerejší výsledky přisuzoval nízkým teplotám, zatímco dnešní teploty stoupají, Kimi zůstává stále na dvanáctém místě.
V samotném závěru tréninku si neodpustil extempore Kimi Räikkönen, když střihl prazvláštním způsobem poslední zatáčku a zamířil si to do pitline, uvidím, zda tento manévr nechá komisaře klidnými.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Karthikeyan - 324 km/hod; 2. De la Rosa - 324; 3. Pérez - 323; 4. Kobajaši - 323; 5. Petrov - 323; 6. Kovalainen - 323.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.