Sebastian Vettel byl nejrychlejším pilotem třetího tréninku, když překonal Fernanda Alonsa o pouhých šest tisícin sekundy.
Sobotní volný trénink před sedmým závodem letošní sezony Velkou cenou Kanady, je připraven k odstartování. Ve včerejším tréninku byl nejrychlejší Lewis Hamliton před oběma jezdci Ferrari, Alonsem a Massou.
Pirelli na tuto zámořskou velkou cenu dovezlo dvě nejměkčí specifikace pneumatik, červeně označenou super-měkkou a žlutě označenou měkkou. Degradace pneumatik se až doposud nezdála tak vysoká, alespoň při teplotách v rozmezí 23 – 26 °C, proto se na svět hrnou hypotézy na téma jedné zastávky v boxech.
Na semaforu je již zeleně rozsvícený semafor, jízdy mohou začít.
Kovalainen s Caterhamem je první na trati. Čeká nás již tradiční procedura, kdy piloti obkrouží instalační kolo a zajedou zpět ke svým mechanikům, aby si nechali nastavit vozy a započali tak poslední přípravu na odpolední kvalifikaci.
Téměř deseti minutová pauza, kdy na dráze není registrována žádná činnost, nabádá přímo k hovorům o počasí. Slunečné počasí zvedlo teplotu vzduchu na 23°C zatímco asfalt je ohřátý téměř ke třiceti stupňům.
1:19,008 min je čas, který se rozsvítil u jména Jenson Button, a pro tento moment je to základní čas dnešního dne. Na trati je také japonský pilot Kobajaši a je výrazně rychlejší než britský závodník, jeho čas je 1:17,223.
Button se v následujícím kole zlepšuje a překonává i jezdce Sauberu, hodnota nejlepšího času se posouvá na 1:16,297. Na trati je takék vidění černo zlatý Lotus Kimiho Räikkönena.
Jean Eric Vergne posílá své Toro Rosso do bariéry hned ve výjezdu z boxu. Náraz není zas tak strašlivý a tak na voze není zas tolik škod.
Po dvaceti minutách tréninku… je pořadí následující - Button s časem 1:15.833, následován Kobajašhim , 1:16.104, třetí je Vettel s 1:16.316.
Netrvá však dlouho a pořadí se mění, do čela jde Vettel 1:15,440, hned za něj se protlačil Massa s časem 1:15,566.
Jsme v polovině tréninku, všichni piloti použili až do tohoto momentu tvrdší z obou směsí pneumatik Pirelli. V téměř stejném okamžiku se na trati utkali Alonso a Hamilton. Alonsův čas je zatím nejlepší 1:14,737, je to ovšem jen na moment, Hamilton je rychlejší 1:14,712.
Nico Rosberg se vraci do boxů po svých, zdá se, že ho zradila převodovka namontovaná v jeho voze Mercedes.
Räikkönen se pohybuje ve středu pole, přesto zůstává finský pilot pln optimismu. Včerejší výsledky přisuzoval nízkým teplotám, zatímco dnešní teploty stoupají, Kimi zůstává stále na dvanáctém místě.
V samotném závěru tréninku si neodpustil extempore Kimi Räikkönen, když střihl prazvláštním způsobem poslední zatáčku a zamířil si to do pitline, uvidím, zda tento manévr nechá komisaře klidnými.
Přehled maximálních rychlostí: 1. Karthikeyan - 324 km/hod; 2. De la Rosa - 324; 3. Pérez - 323; 4. Kobajaši - 323; 5. Petrov - 323; 6. Kovalainen - 323.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.