Lewis Hamilton i týmový manažer Ferrari Massimo Rivola hádají, že některé týmy budou schopni odjet závod v Kanadě na jednu zastávku v boxech.
Lewis Hamilton byl se svým McLarenem v pátečních trénincích v Kanadě nejrychlejší a cítil, že pneumatiky při dlouhých stintech dobře držely.
"Opotřebení pneumatik může být problémem a bude to hodně těsně. Ferrari vypadá, že se dobře vypořádalo s opotřebením zadních gum, přinejmenším v Monaku. Myslím, že to může být další závod s jednou zastávkou v boxech, když pneumatiky vydrží přes 30 kol," cituje Brita Autosport.
Manažer Ferrari Massimo Rivola s ním souhlasí. "Myslím, že to bude jeden z klíčových bodů závodu. Nevím, kolik z nás bylo přesvědčeno, že Monako se pojede na jeden pitstop. A dnes jsme viděli hodně dlouhé jízdy od téměř každého, kdo využil více super měkké gumy," uvedl.
Dodal, že Sebastian Vettel odjel více než 19 kol a jeho rychlost byla stále konzistentní. Stejně tak Lotusy v prvním tréninku odjeli 21 konzistentních kol. Podle něj bude ale také záležet na teplotách.
"Bude tepleji a trať bude mít možná o patnáct stupňů více, takže to může být úplně jiný scénář. Budeme must být připraveni reagovat," řekl.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.
Max Verstappen vybojoval pole position pro Velkou cenu Ázerbájdžánu před Carlosem Sainzem. Šampionát vedoucí Oscar Piastri skončil až devátý poté, co způsobil poslední červenou vlajku kvalifikace.
Helmut Marko považuje nové regulace pro rok 2026 za ideální šanci pro Isacka Hadjara postoupit do Red Bullu. Otázkou zůstává, zda je nováček připraven zvládnout tlak a zdokonalit se v klíčových oblastech závodění.
Třetí trénink v Baku ovládl Lando Norris, který i přes náročné větrné podmínky překonal Maxe Verstappena a Oscara Piastriho.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.