MONTREAL - 2. TRÉNINK; Také druhý trénink v Montrealu ovládl Lewis Hamilton s McLarenem. Jeho kolega kvůli druhé výměně převodovky trávil téměř 70 minut nečinně v garáži, Bruno Senna rozbil svůj vůz o Zeď šampionů.
Odpoledne začalo opět bez deště a za mírně vyšších teplot (vzduch: 22 °C, trať: 25 °C), jako první opustil garáž Jean-Eric Vergne, následoval jej Kobajaši, Räikkönen, Pic a Senna. Mechanici Caterhamu stále opravovali Kovalainenův vůz po ranní havárii.
Trable pronásledovaly i Buttona, McLaren mu po prvním trénink musel vyměnit převodovku, z níž tekl olej. Problém však přetrvával, proto po začátku druhé části ji měnili mechanici znovu. Jenson kvůli tomu musel přesedlat na starší typ zavěšení a většinu času (69 min) prosedět v garáži, penalizace mu za to naštěstí nehrozí.
Hůře dopadl první mechanik HRT, kterého ráno při návratu do boxů trefil do nohy předním křídlem Pedro de la Rosa a musel být převezen do nemocnice. Vyšetření žádné vážnější zranění neodhalilo.
Piloti se ihned pouštěli do letmých kol, Francouz s Toro Rosso si připsal první čas - 1:21,108 min. Do čela se po 8 min dostal Rosberg - 1:16,738, za 10 min jej vystřídal Alonso - 1:16,240 min.
Mechanici Lotusu zatlačují do garáže Kimiho Räikkönena (foto: Lotus F1 Team)
Ferrari odpoledne na oba vozy nasadilo nové bočnice a výfuky McLarenu, na voze F2012 fungují lépe než předchozí verze, které vymyslely v Maranellu. Alonso byl dlouhý v osmé zatáčce a po piruetě na trávě pokračoval bez poškození dále. Scuderia zkoušela různé verze zadních křídel.
Po čtvrthodině se do čela dostal Hamilton - 1:15,439, po dalších 25 min na super-měkké směsi zrychlil na 1:15,259. Vettel se na měkké směsi řadí na druhé místo - 1:15,531 min. Loni byl v 2. tréninku nejrychlejší Alonso s časem 1:15,107 min. Na McLarenu jsem zatím žádné novinky nepostřehl.
Red Bull odstranil spornou díru z podlahy v místě před zadními koly, kterou FIA po závodě v Monaku označila za nelegální. Dopoledne vyjížděli s měřící soustavou na levé straně bočnic (foto najdete v naší fotogalerii zde) - zdá se, že rakouskému týmu nefunguje vše tak, jak by si přáli.
Williams dopoledne jezdil se zadním křídlem pro nižší přítlak pouze na Maldonadově voze, odpoledne s ním jezdil už i Senna.
Kovalainen se po 35 min dostal konečně na trať a s vozem byl spokojený: "Vyvážení je dobré, stejné jako ráno, auto je fajn. Díky hoši, dobrá práce."
Kovalainenův Caterham CT01 opraven, Fin může vyrazit (foto: Caterham F1 Team)
V polovině tréninku bylo pořadí následující:1. Hamilton 1:15,259 min2. Vettel + 0,2723. Kobajaši + 0,3924. Schumacher + 0,4385. Rosberg + 0,6196. Massa + 0,6277. Pérez + 0,6398. Webber + 0,648
Čtyřicet minut před koncem Senna roztřískal svůj Williams o Zeď šampionů (nebo Zeď synovců šampionů?) a trénink byl na 12 min přerušen. Brazilec je v pořádku.
"Byl jsem frustrovaný z provozu na trati, vjel jsem do zatáčky moc rychle a byla to velká rána. Auto je těžce poškozené, ale naši mechanici jsou dobří, dají to do pořádku," uvedl synovec slavného Ayrtona poté, co došel do boxů. Rozbil přitom i nové přední křídlo, tým má pro něj naštěstí ještě jedno náhradní.
Michael Schumacher v Montrealu (foto: Daimler AG)
Ke konci se většina týmů zaměřila na jízdy s větším množstvím paliva na super-měkkých pneumatikách, nikdo však lepší čas než Hamilton už nezajel. Brit byl nejrychlejší i při dlouhých jízdách. Druhý skončil Alonso (+ 0,054) a třetí Massa (+ 0,151 sec). Prvních 12 pilotů se vlezlo do rozmezí 0,648 sec, což dokládá, jak je letošní sezóna vyrovnaná.
Počty kol ujetých odpoledne (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Maximální rychlosti: 1. De la Rosa - 324 km/hod; 2. Kovalainen - 322; 3. Petrov - 322; 4. Hülkenberg - 321; 5. Di Resta - 321; 6. Kobajaši - 320.
Přehled všech časů: zde (PDF).
George Russell potvrdil, že prodloužení smlouvy s Mercedesem pro rok 2026 je jen otázkou času. Po týdnech spekulací tak naznačil, že jeho budoucnost u týmu je prakticky jistá.
Alex Albon se dopustil technického omylu ohledně F1 vozu, na což ho veřejně upozornil šéf týmu James Vowles. Ten situaci pojal s nadsázkou, ale připomněl důležitost přesného porozumění vozu i u zkušených jezdců.
Fernando Alonso dojel v Maďarsku pátý po překvapivě silném výkonu, ale netuší, odkud se zlepšení Aston Martinu vzalo. Tým zatím nemá jasné vysvětlení, čím si formu na Hungaroringu zasloužil.
Red Bull vyzdvihl Maxe Verstappena za to, že během Velké ceny Maďarska donutil Lewise Hamiltona vyjet mimo trať. Verstappenova agresivní jízda ukázala jeho neústupný tlak na soupeře.
Šéf McLarenu Zak Brown přivítal jmenování Laurenta Mekiese do čela Red Bull Racing a vyzdvihl jeho zkušenosti a schopnosti vést tým. Podle něj taková změna posílí konkurenci, která prospívá celé Formuli 1.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává klidný ohledně motivace Lewise Hamiltona, přestože po nevydařeném víkendu v Maďarsku označil sám sebe za „naprosto k ničemu“. Podle Vasseura Hamilton ví, co dělá, a těžké chvíle ho vždy posunuly dál.
Charles Leclerc vyjádřil důvěru ve svého týmového kolegu Lewise Hamiltona a věří, že se po letní přestávce vrátí ve formě. Podle něj má Hamilton stále potřebné schopnosti, aby znovu ukázal svou sílu.
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.