Norbert Haug zcela odmítá názor, že by měl Michael Schumacher letos smůlu. Jeho technické potíže jsou prý součástí velmi vyrovnané sezony.
Za celou letošní sezonu dokončil sedminásobný mistr světa Schumacher pouze dva závody. Na dotaz, jak může Mercedes Schumacherovi v tuto chvíli pomoct od smůly, odpověděl Norbert Haug tím, že pokud je sezona tak těsná, jako ta letošní, je to normální. Je rád, že je MGP W03 rychlým, i když nespolehlivým vozem.
"Nemá smůlu, toto se prostě stává. Pokud tlačíte vývoj neustále dopředu, musíte přijmout to, že to někdy nefunguje. Už se to stalo hodněkrát.
Není to ideální situace, ale musíte zůstat silní - zítra se totiž vše může obrátit. Myslím, že (Schumacher) ukázal, co ještě umí. Lidé ho kritizují, ale ze šesti závodů stál na startu čtyřikrát v prvních dvou řadách. Rychlost má. Jsou tu ale technické problémy, za které ovšem musíme kritizovat tým, sami sebe."
Schumacher během zastávky v boxech v Monaku(Foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jsem si jistý, že kdybych dostal na výběr, volil bych na prvním místě rychlost, a pak až spolehlivost. Je snažší to skloubit dohromady. Měli jsme dobré strategie, dobré pit stopy, ale ještě to není ideální. Koukněte ke konkurenci, která je na špici startovního pole - i oni přiznávají, že mají problémy."
Haug také vyvrací, že by se po dobré sérii výsledků Nica Rosberga zajímal o vítězství za každou cenu. Tým se podle něj soustředí na pravidelné dojíždění na stupních vítězů.
"Myslím, že musíte být konzistentní a zajíždět co nejstabilnější výkony. Pokud v každém ze šesti závodů získáte průměrně třetí až čtvrté místo, budete v tabulce poměrně vysoko. Je těžké předpovídat, co se ještě může stát."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.