Norbert Haug zcela odmítá názor, že by měl Michael Schumacher letos smůlu. Jeho technické potíže jsou prý součástí velmi vyrovnané sezony.
Za celou letošní sezonu dokončil sedminásobný mistr světa Schumacher pouze dva závody. Na dotaz, jak může Mercedes Schumacherovi v tuto chvíli pomoct od smůly, odpověděl Norbert Haug tím, že pokud je sezona tak těsná, jako ta letošní, je to normální. Je rád, že je MGP W03 rychlým, i když nespolehlivým vozem.
"Nemá smůlu, toto se prostě stává. Pokud tlačíte vývoj neustále dopředu, musíte přijmout to, že to někdy nefunguje. Už se to stalo hodněkrát.
Není to ideální situace, ale musíte zůstat silní - zítra se totiž vše může obrátit. Myslím, že (Schumacher) ukázal, co ještě umí. Lidé ho kritizují, ale ze šesti závodů stál na startu čtyřikrát v prvních dvou řadách. Rychlost má. Jsou tu ale technické problémy, za které ovšem musíme kritizovat tým, sami sebe."
Schumacher během zastávky v boxech v Monaku(Foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jsem si jistý, že kdybych dostal na výběr, volil bych na prvním místě rychlost, a pak až spolehlivost. Je snažší to skloubit dohromady. Měli jsme dobré strategie, dobré pit stopy, ale ještě to není ideální. Koukněte ke konkurenci, která je na špici startovního pole - i oni přiznávají, že mají problémy."
Haug také vyvrací, že by se po dobré sérii výsledků Nica Rosberga zajímal o vítězství za každou cenu. Tým se podle něj soustředí na pravidelné dojíždění na stupních vítězů.
"Myslím, že musíte být konzistentní a zajíždět co nejstabilnější výkony. Pokud v každém ze šesti závodů získáte průměrně třetí až čtvrté místo, budete v tabulce poměrně vysoko. Je těžké předpovídat, co se ještě může stát."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.