Norbert Haug zcela odmítá názor, že by měl Michael Schumacher letos smůlu. Jeho technické potíže jsou prý součástí velmi vyrovnané sezony.
Za celou letošní sezonu dokončil sedminásobný mistr světa Schumacher pouze dva závody. Na dotaz, jak může Mercedes Schumacherovi v tuto chvíli pomoct od smůly, odpověděl Norbert Haug tím, že pokud je sezona tak těsná, jako ta letošní, je to normální. Je rád, že je MGP W03 rychlým, i když nespolehlivým vozem.
"Nemá smůlu, toto se prostě stává. Pokud tlačíte vývoj neustále dopředu, musíte přijmout to, že to někdy nefunguje. Už se to stalo hodněkrát.
Není to ideální situace, ale musíte zůstat silní - zítra se totiž vše může obrátit. Myslím, že (Schumacher) ukázal, co ještě umí. Lidé ho kritizují, ale ze šesti závodů stál na startu čtyřikrát v prvních dvou řadách. Rychlost má. Jsou tu ale technické problémy, za které ovšem musíme kritizovat tým, sami sebe."
Schumacher během zastávky v boxech v Monaku(Foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Jsem si jistý, že kdybych dostal na výběr, volil bych na prvním místě rychlost, a pak až spolehlivost. Je snažší to skloubit dohromady. Měli jsme dobré strategie, dobré pit stopy, ale ještě to není ideální. Koukněte ke konkurenci, která je na špici startovního pole - i oni přiznávají, že mají problémy."
Haug také vyvrací, že by se po dobré sérii výsledků Nica Rosberga zajímal o vítězství za každou cenu. Tým se podle něj soustředí na pravidelné dojíždění na stupních vítězů.
"Myslím, že musíte být konzistentní a zajíždět co nejstabilnější výkony. Pokud v každém ze šesti závodů získáte průměrně třetí až čtvrté místo, budete v tabulce poměrně vysoko. Je těžké předpovídat, co se ještě může stát."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.