McLaren si podle svého generálního ředitele Jonathana Nealeho udržuje svou rychlost, kterou předváděl na začátku sezóny. Věří, že Jenson Button a Lewis Hamilton budou moci v Kanadě bojovat o vítězství.
"Auto je určitě rychlé a rychle vyvíjíme přínosná vylepšení. Vítězství v kvalifikaci ve Španělsku o půl sekundy zkrátka ukazuje, jak je vůz výkonný. Je to však velmi těsné. Stačí jedna či dvě desetiny - a v kvalifikaci se posunete o mnoho míst," uvádí Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
"V minulých dvou závodech jsme viděli, že Jenson měl velkou smůlu nebo že se mu s jeho týmem inženýrů nepodařilo dostat auto do ideálního stavu. Na jedné straně je sledování závodů pro všechny fanoušky sportu velmi vzrušující. Pokud jste však ředitelem týmu Formule 1, je to všechno odlišné.
Musíme být podstatně konzistentnější a pevně věřím, že auto je rychlé a my budeme pokračovat v usilovné práci na vylepšeních. Lewis při několika příležitostech ukázal, jak je silný a odhodlaný, a oba jezdci mají v rukou vůz, který může tento závod vyhrát, pokud se nám podaří dostat pneumatiky do ideálního rámce. Jdeme do tohoto víkendu s odhodláním dostat oba naše jezdce do pozice, z níž by mohli vyhrát."
Obzvlášť Button se v poslední době trápí s pneumatikami. Podle Nealeho mu však moc nechybělo a věří, že Jenson během závodního víkendu bude znovu konkurenceschopný: "Viděli jsme, jak byl Jenson v pátky velmi rychlý, takže pro nás odvádí skvělou práci. Společně s inženýry musíme nalézt tu konzistenci a přenést si ji i do soboty.
Nezaostáváme o moc a věřím, že na to máme. Ze závodu v Monaku bych toho moc nevyvozoval, to byl tak trochu jedinečný víkend. Jsem si jistý, že Jenson bude o tomto víkendu v dobré formě."
Neopomněl ani chyby, které jeho tým udělal: "Samozřejmě vás každá provozní chyba ve Formuli 1 přijde pěkně draho. Když ji uděláte na čele roštu po vyhrané kvalifikaci, tak to hrozně bolí, a naše zastávka v Bahrajnu nebyla skvělá."
McLaren se chce vyvarovat chyb a zrychlit své zastávky v boxech(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Pokud to ale někdo opravdu počítá a dělá grafy nejrychlejších zastávek v boxech, pak uvidíte, že se neustále zlepšujeme a během tohoto víkendu se dále budeme zlepšovat, pokud nám naše plány vyjdou. Co se týče startů, zde jsme také pravidelně patřili k nejlepším vozům v poli," uzavírá Neale.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.