McLaren si podle svého generálního ředitele Jonathana Nealeho udržuje svou rychlost, kterou předváděl na začátku sezóny. Věří, že Jenson Button a Lewis Hamilton budou moci v Kanadě bojovat o vítězství.
"Auto je určitě rychlé a rychle vyvíjíme přínosná vylepšení. Vítězství v kvalifikaci ve Španělsku o půl sekundy zkrátka ukazuje, jak je vůz výkonný. Je to však velmi těsné. Stačí jedna či dvě desetiny - a v kvalifikaci se posunete o mnoho míst," uvádí Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
"V minulých dvou závodech jsme viděli, že Jenson měl velkou smůlu nebo že se mu s jeho týmem inženýrů nepodařilo dostat auto do ideálního stavu. Na jedné straně je sledování závodů pro všechny fanoušky sportu velmi vzrušující. Pokud jste však ředitelem týmu Formule 1, je to všechno odlišné.
Musíme být podstatně konzistentnější a pevně věřím, že auto je rychlé a my budeme pokračovat v usilovné práci na vylepšeních. Lewis při několika příležitostech ukázal, jak je silný a odhodlaný, a oba jezdci mají v rukou vůz, který může tento závod vyhrát, pokud se nám podaří dostat pneumatiky do ideálního rámce. Jdeme do tohoto víkendu s odhodláním dostat oba naše jezdce do pozice, z níž by mohli vyhrát."
Obzvlášť Button se v poslední době trápí s pneumatikami. Podle Nealeho mu však moc nechybělo a věří, že Jenson během závodního víkendu bude znovu konkurenceschopný: "Viděli jsme, jak byl Jenson v pátky velmi rychlý, takže pro nás odvádí skvělou práci. Společně s inženýry musíme nalézt tu konzistenci a přenést si ji i do soboty.
Nezaostáváme o moc a věřím, že na to máme. Ze závodu v Monaku bych toho moc nevyvozoval, to byl tak trochu jedinečný víkend. Jsem si jistý, že Jenson bude o tomto víkendu v dobré formě."
Neopomněl ani chyby, které jeho tým udělal: "Samozřejmě vás každá provozní chyba ve Formuli 1 přijde pěkně draho. Když ji uděláte na čele roštu po vyhrané kvalifikaci, tak to hrozně bolí, a naše zastávka v Bahrajnu nebyla skvělá."
McLaren se chce vyvarovat chyb a zrychlit své zastávky v boxech(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Pokud to ale někdo opravdu počítá a dělá grafy nejrychlejších zastávek v boxech, pak uvidíte, že se neustále zlepšujeme a během tohoto víkendu se dále budeme zlepšovat, pokud nám naše plány vyjdou. Co se týče startů, zde jsme také pravidelně patřili k nejlepším vozům v poli," uzavírá Neale.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.