McLaren si podle svého generálního ředitele Jonathana Nealeho udržuje svou rychlost, kterou předváděl na začátku sezóny. Věří, že Jenson Button a Lewis Hamilton budou moci v Kanadě bojovat o vítězství.
"Auto je určitě rychlé a rychle vyvíjíme přínosná vylepšení. Vítězství v kvalifikaci ve Španělsku o půl sekundy zkrátka ukazuje, jak je vůz výkonný. Je to však velmi těsné. Stačí jedna či dvě desetiny - a v kvalifikaci se posunete o mnoho míst," uvádí Neale v dnešním telekonferenčním rozhovoru s novináři.
"V minulých dvou závodech jsme viděli, že Jenson měl velkou smůlu nebo že se mu s jeho týmem inženýrů nepodařilo dostat auto do ideálního stavu. Na jedné straně je sledování závodů pro všechny fanoušky sportu velmi vzrušující. Pokud jste však ředitelem týmu Formule 1, je to všechno odlišné.
Musíme být podstatně konzistentnější a pevně věřím, že auto je rychlé a my budeme pokračovat v usilovné práci na vylepšeních. Lewis při několika příležitostech ukázal, jak je silný a odhodlaný, a oba jezdci mají v rukou vůz, který může tento závod vyhrát, pokud se nám podaří dostat pneumatiky do ideálního rámce. Jdeme do tohoto víkendu s odhodláním dostat oba naše jezdce do pozice, z níž by mohli vyhrát."
Obzvlášť Button se v poslední době trápí s pneumatikami. Podle Nealeho mu však moc nechybělo a věří, že Jenson během závodního víkendu bude znovu konkurenceschopný: "Viděli jsme, jak byl Jenson v pátky velmi rychlý, takže pro nás odvádí skvělou práci. Společně s inženýry musíme nalézt tu konzistenci a přenést si ji i do soboty.
Nezaostáváme o moc a věřím, že na to máme. Ze závodu v Monaku bych toho moc nevyvozoval, to byl tak trochu jedinečný víkend. Jsem si jistý, že Jenson bude o tomto víkendu v dobré formě."
Neopomněl ani chyby, které jeho tým udělal: "Samozřejmě vás každá provozní chyba ve Formuli 1 přijde pěkně draho. Když ji uděláte na čele roštu po vyhrané kvalifikaci, tak to hrozně bolí, a naše zastávka v Bahrajnu nebyla skvělá."
McLaren se chce vyvarovat chyb a zrychlit své zastávky v boxech(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Pokud to ale někdo opravdu počítá a dělá grafy nejrychlejších zastávek v boxech, pak uvidíte, že se neustále zlepšujeme a během tohoto víkendu se dále budeme zlepšovat, pokud nám naše plány vyjdou. Co se týče startů, zde jsme také pravidelně patřili k nejlepším vozům v poli," uzavírá Neale.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.