Prezident Mercedesu Ross Brawn věří tomu, že Michael Schumacher zůstane v týmu i příští sezonu, pokud se Němci letos podaří dosáhnout svých cílů.
Michael Schumacher už za Mercedes jezdí třetí sezonu a postupně se zlepšuje. V kvalifikacích předvedl pár dobrých výkonů a svou pole position v Monaku mnohé ohromil.
V závodech už je to o něčem jiném. Získal zatím pouhé dva body. Ross Brawn, šéf týmu Mercedes se však domnívá, že to není kvůli nedostatečným schopnostem či špatným výkonům.
"Musíme pečlivě zanalyzovat začátek sezony. S Michaelem jsme stále nedosáhli našich cílů. Nebylo to však kvůli autu a ani Michael nebyl pomalý. Sešlo se ale několik nepříjemných okolností dohromady," uvedl Brawn pro Sport Bild.
Podle něj bude na konci sezony zcela na Schumacherovi, zda bude pokračovat, protože tým je spokojen, že u Mercedesu zůstává.
I ve 43 letech Schumacher dokazuje, že je stále v dobré formě (foto: Jana Šrámková)
"Po nehodě v Barceloně byl Michael velmi nespokojen, ale po kvalifikaci v Monaku byl opět šťasten. Myslím, že pozitiva převáží negativa z letošní sezony. Díky pole position ukázal, čeho je stále ještě schopen a proto nemáme důvod, abychom s ním chtěli přestat spolupracovat," uvedl.
Dodal, že pokud se dostaví výsledky, očekává, že Schumacher bude pokračovat a nebude žádné přemýšlení o náhradě.
"Pokud společně splníme cíle, pravděpodobně bude mít i nadále zájem pokračovat. Všichni cítíme, že by to tak bylo správně. Nemáme žádný plán B, ale jeden nebo dva lidé už se nás na situaci v roce 2013 ptali," řekl.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.