Prezident Mercedesu Ross Brawn věří tomu, že Michael Schumacher zůstane v týmu i příští sezonu, pokud se Němci letos podaří dosáhnout svých cílů.
Michael Schumacher už za Mercedes jezdí třetí sezonu a postupně se zlepšuje. V kvalifikacích předvedl pár dobrých výkonů a svou pole position v Monaku mnohé ohromil.
V závodech už je to o něčem jiném. Získal zatím pouhé dva body. Ross Brawn, šéf týmu Mercedes se však domnívá, že to není kvůli nedostatečným schopnostem či špatným výkonům.
"Musíme pečlivě zanalyzovat začátek sezony. S Michaelem jsme stále nedosáhli našich cílů. Nebylo to však kvůli autu a ani Michael nebyl pomalý. Sešlo se ale několik nepříjemných okolností dohromady," uvedl Brawn pro Sport Bild.
Podle něj bude na konci sezony zcela na Schumacherovi, zda bude pokračovat, protože tým je spokojen, že u Mercedesu zůstává.
I ve 43 letech Schumacher dokazuje, že je stále v dobré formě (foto: Jana Šrámková)
"Po nehodě v Barceloně byl Michael velmi nespokojen, ale po kvalifikaci v Monaku byl opět šťasten. Myslím, že pozitiva převáží negativa z letošní sezony. Díky pole position ukázal, čeho je stále ještě schopen a proto nemáme důvod, abychom s ním chtěli přestat spolupracovat," uvedl.
Dodal, že pokud se dostaví výsledky, očekává, že Schumacher bude pokračovat a nebude žádné přemýšlení o náhradě.
"Pokud společně splníme cíle, pravděpodobně bude mít i nadále zájem pokračovat. Všichni cítíme, že by to tak bylo správně. Nemáme žádný plán B, ale jeden nebo dva lidé už se nás na situaci v roce 2013 ptali," řekl.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.