Felipe Massa je od začátku sezony pod velkým tlakem. V Monaku však dokázal podat dobrý výkon a téměř se vyrovnat svému týmovému kolegovi Fernandu Alonsovi. Na oficiálních stránkách Ferrari popsal své pocity po závodě v ulicích Monte Carla.
Jednatřicetiletý Brazilec uvedl, že na základě jeho výkonů v trénincích a kvalifikaci očekával lepší, než šesté místo.
"Rozhodně se teď cítím mnohem jistěji a silněji. Je pravda, že Monako nebylo zcela dobrým závodem, protože jsem na základě práce, kterou jsem odvedl již od prvních tréninků očekával, že budu bojovat o pódium," řekl.
Dodal, že šance tam byla, protože auto mělo dobrou rychlost. "Lepší výsledek v kvalifikaci by naše šance ještě zvedl," zamýšlí se Massa.
"Bylo to mnohem lepší, než začátek sezony, ale i tak nemůžeme být spokojeni. Teď chci pracovat usilovněji, abychom získali ještě víc. Pokud najdeme tu správnou cestu vím, že to můžeme zvládnout," komentuje situaci.
Příští závod se jede v Kandadě, kde Massa doufá, že naváže na slibný závod v Monaku a získá ještě lepší výsledky. "V Monaku jsem měl dobrý víkend, byl jsem konkurenceschopný hned od začátku a mé výsledky byly konzistentní. Auto se dobře řídilo," uvádí.
Doufá, že se vše bude i nadále zlepšovat protože auto nyní mnohem více odpovídá jeho jezdeckému stylu. Proto očekává, že od Kanady bude tento pozitivní trend pokračovat.
Massa projíždí kolem přístavu v Monte Carlu (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.