Pořadatelé Velké ceny Kanady se kvůli vlně studentských protestů rozhodli zrušit tradiční "Den otevřených dveří," během nichž si veřejnost mohla vždy ve čtvrtek prohlídnout okruh a zavítat do boxové uličky.
Představuje to špatnou zprávu pro fanoušky, kteří mají naplánovanou cestu do Montrealu. Důvody pro toto rozhodnutí blíže vysvětluje výkonný ředitel pořádající společnosti a prezident Velké ceny Kanady - Francois Dumontier.
"Velmi nás mrzí, že musíme zrušit 'Den otevřených dveří.' Chceme se hluboce omluvit fanouškům F1 a velké části našich diváků, kteří oceňovali toto každoroční setkání s týmy světového šampionátu.
Když jsme učinili toto rozhodnutí, nebyli jsme vůbec spokojeni, protože si plně uvědomujeme, že tato aktivita je důležitou součástí show a ukázkou tradiční přívětivosti našeho závodu.
Naší hlavní povinností je nicméně zajistit spokojenost a bezpečí účastníků a diváků, což učiníme v pátek dopoledne, až se otevřou brány, a znovu během celého víkendu."
"Vzhledem k různým hrozbám, které byly v poslední době zveřejněny, volný vstup a přirozeně otevřený charakter Dne otevřených dveří představoval jistá rizika, která nemůžeme zanedbat.
Za těchto podmínek bylo zrušení Dne otevřených dveří jediným opatřením, které jsme mohli přijmout. Žel kvůli divákům a fanouškům jsme se této zodpovědnosti nemohli vyhnout," vysvětluje v oficiálním prohlášení Dumontier.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.