Paul Hembery se domnívá, že role jezdce ve formuli 1 by se neměla podceňovat, protože je to stále jeden z klíčových faktorů, který ovlivňuje výsledky závodů.
I přes hlasy z posledních týdnů, které tvrdí, že dnešní závody F1 ovlivňují především pneumatiky, šéf Pirelli Paul Hembery uvedl, že pilot i dnes hraje obrovskou roli.
Zatímco fanoušci si fakt, že v šesti závodech zvítězilo šest různých jezdců, užívají, paddockem se ozývají i hlasy, že tato nepředvídatelnost může za chvíli přestat bavit a že všeho moc škodí.
Pirelli si však stojí za tím, že počet vítězů není záležitostí pouze jejich pneumatik. "Můžou za to týmy a jejich jezdci, my pouze přispěli k tomu, jak blízko si startovní pole v letošní sezoně je," uvedl pro oficiální web F1.
"Vemte si například Monako minulý víkend. Ve druhé části kvalifikace bylo deset aut v rozmezí tři desetin sekundy. Ano, můžete to pokazit díky pneumatikám a to vás posune z pole position do páté řady. Když to porovnáte s časy z minulé sezony, které se pohybovaly kolem pěti desetin, je to celkem rozdíl", řekl.
Podle něj by si na tento fakt měla veřejnost zvyknout a vzít na vědomí, že i sebemenší chyba může tým stát letos hodně pozic. Pokud si špatně naplánují zastávku v boxech nebo udělají jakoukoliv další chybu na trati, odsune je to na chvost.
Dodal, že letos však i zatím nezvítězil každý, ale pouze talentovaní a zkušení jezdci: "Víme, že jsme udělali kontroverzní krok. Nicméně pokud by po nás týmy chtěly pneumatiky, které vydrží a které budou vyžadovat jen jednu zastávku v boxech, nebyl by to problém. Ale to se po nás nechtělo! My jen následujeme požadavky týmů," nechal se slyšet šéf Pirelli.
Mechanici Lotusu při zkoušení výměny pneumatik Pirelli (foto: Jana Šrámková)
Hembery nesouhlasí s vyjádřeními, že pneumatiky letošní ročník ovlivňují až příliš: "Stále se jezdí na maximum vozu a schopností jezdce. Pokud byste chtěli převratnou změnu, musela by se změnit nařízení ohledně motorů. Ale to už tu bylo a diváci to příliš neocenili.
Pokud chcete, aby se sport vyvíjel, musíte vytvořit vzrušení a zájem pro publikum. To je to, o co se s našimi pneumatikami snažíme. Nikdy ale nesmíte podceňovat jezdce," řekl.
Zmínil například závod v Monte-Carlu, kde kdokoliv měl možnost vidět kvalifikační jízdu Michaela Schumachera, musel podle něj uznat, že to bylo něco neobyčejného. "Ne každý by to zvládl, je to pořád obrovský jezdecký talent," připomenul.
Stejně tak vnímá vítězství Pastora Maldonada v Barceloně, který za sebou udržel jednoho z nejsofistikovanějších pilotů, který se hnal za vítězstvím ve své domácí Velké ceně: "Pastor udržel své nervy a chladnou hlavu. Zajel skvělý závod a dojel si pro své první vítězství. Takže ano, jezdec má stále obrovský vliv na výsledky," okomentoval situaci.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.