Prezident Ferrari popírá spekulace o přestupu Sergia Péreze do italské stáje. Podle něj je Mexičan pro Ferrari příliš nezkušený.
Sergio Pérez je součásti Ferrari programu pro mladé jezdce a byl zmíněn jako možný nástupcce Felipeho Massy, který se v letošní sezoně trápí.
Sám Pérez již dříve uvedl, že by během sezony přestup odmítl. (zde) A podle Montezemola potřebuje Mexičan ještě nabrat zkušenosti, než bude kandidátem do sedačky týmu z Maranella.
"Pérez je dobrý jezdec, ale aby mohl řídit Ferrari, potřebuje ještě získat zkušenosti. Myslím, že je to jeden z nejnadějnějších jezdců do budoucna, ale do Ferrari potřebujeme výsledky," cituje prezidenta italské stáje Reuters.
Montezemolo také popřel, že by ohledně budoucnosti Felipeho Massy padlo jakékoliv rozhodnutí. "Nikdy se nerozhodujeme před druhou polovinou sezony," uvedl.
Věří totiž, že se výkony Brazilce budou i nadále zlepšovat. "Jsem si tím jistý, protože zlepšujeme naše auto, které bude lépe ovladatelné. Očekávám od Felipeho lepší výsledky, které jsem viděl už v Monaku, protože tam byl jedním z pěti nejrychlejších jezdců na trati," řekl šéf italské stáje.
Dodal, že doufá ve zlepšování výkonů i do dalších závodů a proto je podle něj na jakákoliv rozhodnutí příliš brzy.
Sergio Pérez byl v Monaku středem zájmu i díky spekulacím o přestupu do Ferrari(foto: Jana Šrámková)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.