Podle šéfa Lotusu, Erica Boulliera stojí za nepředvídatelností letošního ročníku F1 nedostatek testování.
Šest vítězů v šesti závodech - taková je prozatím sezona 2012. Přestože za důvod nepředvídatelnosti a vyrovnanosti bývají označovány především pneumatiky Pirelli, Eric Boullier se domnívá, že důležitý je také fakt, že týmy své novinky nemohou před závodním víkendem otestovat.
"Nepředvídatelnost vychází z toho, že netestujeme. S novými částmi a nápady musíte přijít v pátečních trénincích a nemůžete je předem někde ve Španělsku otestovat, musíte to udělat během závodního víkendu," uvedl pro Autosport.
Myslí si, že je potřeba se nad testovacím formátem zamyslet a pomoci tak týmům k vývoji během sezony. Přesto dodal, že jeho tým nepodporuje přidávání extra testů do závodního roku.
"Nevýhodou je, že testování stojí hodně peněz a byly to právě úspory, co zastavilo testování. Myslím, že je potřeba se nad tím zamyslet," řekl.
Romain Grosjean v úvodu boural a Kimi Räikkönen finišoval v Monaku až jako devátý(foto: Lotus F1 Team)
"Neradi bychom přidávali testy do rozjeté sezony, protože to do kalendáře nepasuje a také si nemůžeme dovolit speciální tým lidí na testování," dodal Boullier.
Podle něj týmy potřebují lepší formát, který využije vše. Navrhl například možnost rozdělit testy. Pokud by byla delší pauza během června, mohlo by se udělat testování.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.