Mercedes nevidí důvod, proč by nemohl po výborných výsledcích v posledních závodech letos bojovat o titul - obzvlášť poté, co vyřešil své problémy s pneumatikami.
První dva závody se mu sice nevyvedly - v Austrálii a v Malajsii se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik - ale v Číně se dočkal prvního vítězství a poté dále předváděl slušné výkony, které vyvrcholily vítězstvím Schumachera v Monaku v kvalifikaci a druhým místem Rosberga v závodě.
Nico na vedoucího Alonsa v šampionátu ztrácí jen 17 bodů a po nasazení rozsáhlých vylepšení, která čítala mimo jiné i novou karbonovou převodovku, úpravu zadního zavěšení, bočnic, nosu, předního křídla (více včetně obrázku zde), věří, že udělají ještě další pokroky.
"Předpovědi nás nezrychlí, takže se musíme soustředit a pracovat. Obecný trend se však zdá být správný," spokojeně vypráví pro Autosport sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. "Občas budeme nahoře i dole. Myslím si ale, že celkově ve své třetí sezóně půjdeme nahoru. Není to žádná 'hurá oslava,' jen srovnání rok po roce."
Uznává, že se toho v prvních dvou závodech o pneumatikách hodně naučili - v Austrálii je přehřívali a v Malajsii je nedokázali zahřát: "Víme, že jsme je v prvních dvou závodech úplně nezvládli, vlastně jsme to nezvládli vůbec," reflektuje Haug.
Nico Rosberg si ve Velké ceně Monaka dojel pro druhé místo (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Ale tak je to vždy, když se učíte. Pokud bychom jeli v Austrálii nebo v Malajsii dnes, odvedli bychom lepší práci. Byla smůla, že Nico v Austrálii přišel o ty body. Nyní jich ztrácí 17. Minulý rok jsme ale [mezi konstruktéry] byli čtvrtí, a kdyby vám lidé řekli, že po šesti závodech budete ztrácet jen 17 body, pak bychom to asi brali," dodává Haug.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.