Mercedes nevidí důvod, proč by nemohl po výborných výsledcích v posledních závodech letos bojovat o titul - obzvlášť poté, co vyřešil své problémy s pneumatikami.
První dva závody se mu sice nevyvedly - v Austrálii a v Malajsii se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik - ale v Číně se dočkal prvního vítězství a poté dále předváděl slušné výkony, které vyvrcholily vítězstvím Schumachera v Monaku v kvalifikaci a druhým místem Rosberga v závodě.
Nico na vedoucího Alonsa v šampionátu ztrácí jen 17 bodů a po nasazení rozsáhlých vylepšení, která čítala mimo jiné i novou karbonovou převodovku, úpravu zadního zavěšení, bočnic, nosu, předního křídla (více včetně obrázku zde), věří, že udělají ještě další pokroky.
"Předpovědi nás nezrychlí, takže se musíme soustředit a pracovat. Obecný trend se však zdá být správný," spokojeně vypráví pro Autosport sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. "Občas budeme nahoře i dole. Myslím si ale, že celkově ve své třetí sezóně půjdeme nahoru. Není to žádná 'hurá oslava,' jen srovnání rok po roce."
Uznává, že se toho v prvních dvou závodech o pneumatikách hodně naučili - v Austrálii je přehřívali a v Malajsii je nedokázali zahřát: "Víme, že jsme je v prvních dvou závodech úplně nezvládli, vlastně jsme to nezvládli vůbec," reflektuje Haug.
Nico Rosberg si ve Velké ceně Monaka dojel pro druhé místo (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Ale tak je to vždy, když se učíte. Pokud bychom jeli v Austrálii nebo v Malajsii dnes, odvedli bychom lepší práci. Byla smůla, že Nico v Austrálii přišel o ty body. Nyní jich ztrácí 17. Minulý rok jsme ale [mezi konstruktéry] byli čtvrtí, a kdyby vám lidé řekli, že po šesti závodech budete ztrácet jen 17 body, pak bychom to asi brali," dodává Haug.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.