Mercedes nevidí důvod, proč by nemohl po výborných výsledcích v posledních závodech letos bojovat o titul - obzvlášť poté, co vyřešil své problémy s pneumatikami.
První dva závody se mu sice nevyvedly - v Austrálii a v Malajsii se trápil s nadměrným opotřebením zadních pneumatik - ale v Číně se dočkal prvního vítězství a poté dále předváděl slušné výkony, které vyvrcholily vítězstvím Schumachera v Monaku v kvalifikaci a druhým místem Rosberga v závodě.
Nico na vedoucího Alonsa v šampionátu ztrácí jen 17 bodů a po nasazení rozsáhlých vylepšení, která čítala mimo jiné i novou karbonovou převodovku, úpravu zadního zavěšení, bočnic, nosu, předního křídla (více včetně obrázku zde), věří, že udělají ještě další pokroky.
"Předpovědi nás nezrychlí, takže se musíme soustředit a pracovat. Obecný trend se však zdá být správný," spokojeně vypráví pro Autosport sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug. "Občas budeme nahoře i dole. Myslím si ale, že celkově ve své třetí sezóně půjdeme nahoru. Není to žádná 'hurá oslava,' jen srovnání rok po roce."
Uznává, že se toho v prvních dvou závodech o pneumatikách hodně naučili - v Austrálii je přehřívali a v Malajsii je nedokázali zahřát: "Víme, že jsme je v prvních dvou závodech úplně nezvládli, vlastně jsme to nezvládli vůbec," reflektuje Haug.
Nico Rosberg si ve Velké ceně Monaka dojel pro druhé místo (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Ale tak je to vždy, když se učíte. Pokud bychom jeli v Austrálii nebo v Malajsii dnes, odvedli bychom lepší práci. Byla smůla, že Nico v Austrálii přišel o ty body. Nyní jich ztrácí 17. Minulý rok jsme ale [mezi konstruktéry] byli čtvrtí, a kdyby vám lidé řekli, že po šesti závodech budete ztrácet jen 17 body, pak bychom to asi brali," dodává Haug.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.