Felipe Massa po nevydařených zámořských grand prix sliboval, že počínaje závodem v Barceloně nastane v jeho výkonech obrat. To se mu nepovedlo a tak slib posunul na Grand Prix Monaka, kde konečně zajel dobrý závod. Bude to ale stáji Ferrari stačit?
Šesté místo v ulicích Monte Carla je pro brazilského závodníka vynikajícím výsledkem. Nyní je důležité, aby na stávající formu navázal. „Je to pro něj velký impuls. Přesně tohle potřebujeme v boji o titul poháru konstruktérů. Od Felipeho očekávám do konce sezóny kvalitní výkony,“ řekl po závodě šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali.Polemizovat nad původem rapidního Massova poklesu formy nemá smysl. Ošklivá nehoda v Maďarsku 2009 snad nechala šrámy na duši, nicméně největší ránu do psychiky dostal Massa v Grand Prix Německa 2010, kde musel přenechat vítězství Alonsovi.
Od té doby nic pořádného nezajíždí a dokonce už ani jako týmová dvojka se příliš nevyplatí. Obzvlášť v letošní extrémně vyrovnané sezóně, kde má každý bod do poháru konstruktérů cenu zlata.
Felipe Massa podal v Monaku solidní výkon a potěšil celou stáj Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Následujících pár závodů bude mít pro Massu kritický význam. Brazilec nutně potřebuje vystoupit z Alonsova stínu. Snad by i stačilo přiblížit se dvojnásobnému šampiónovi v časech na kolo. V každém případě musí dokázat, že je postu týmové dvojky u Ferrari hoden a musí být stejně užitečný jako kdysi Eddie Irvine nebo Rubens Barrichello. Felipe Massa má po GP Monaka 10 bodů a v šampionátu drží 14. příčku. Fernando Alonso vede průběžné bodování s kontem 76 bodů.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.