Felipe Massa po nevydařených zámořských grand prix sliboval, že počínaje závodem v Barceloně nastane v jeho výkonech obrat. To se mu nepovedlo a tak slib posunul na Grand Prix Monaka, kde konečně zajel dobrý závod. Bude to ale stáji Ferrari stačit?
Šesté místo v ulicích Monte Carla je pro brazilského závodníka vynikajícím výsledkem. Nyní je důležité, aby na stávající formu navázal. „Je to pro něj velký impuls. Přesně tohle potřebujeme v boji o titul poháru konstruktérů. Od Felipeho očekávám do konce sezóny kvalitní výkony,“ řekl po závodě šéf stáje Ferrari Stefano Domenicali.Polemizovat nad původem rapidního Massova poklesu formy nemá smysl. Ošklivá nehoda v Maďarsku 2009 snad nechala šrámy na duši, nicméně největší ránu do psychiky dostal Massa v Grand Prix Německa 2010, kde musel přenechat vítězství Alonsovi.
Od té doby nic pořádného nezajíždí a dokonce už ani jako týmová dvojka se příliš nevyplatí. Obzvlášť v letošní extrémně vyrovnané sezóně, kde má každý bod do poháru konstruktérů cenu zlata.
Felipe Massa podal v Monaku solidní výkon a potěšil celou stáj Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Následujících pár závodů bude mít pro Massu kritický význam. Brazilec nutně potřebuje vystoupit z Alonsova stínu. Snad by i stačilo přiblížit se dvojnásobnému šampiónovi v časech na kolo. V každém případě musí dokázat, že je postu týmové dvojky u Ferrari hoden a musí být stejně užitečný jako kdysi Eddie Irvine nebo Rubens Barrichello. Felipe Massa má po GP Monaka 10 bodů a v šampionátu drží 14. příčku. Fernando Alonso vede průběžné bodování s kontem 76 bodů.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.