Německý sedminásobný šampion minulou sobotu vyhrál kvalifikaci v Monaku. Jeho šéf Ross Brawn si přeje, aby zůstal v Mercedesu a co nejdéle za něj závodil, bude-li konkurenceschopný.
Schumacherovi letos vyprší tříletá smlouva, Brawn by si však přál, aby zůstal: "Myslím, že to je přáním všech. Vždy jsme říkali, že Michael sám bude vědět, kdy je čas odejít, ale po takové výkonnosti, proč by to měl dělat?"
Německý závodník byl na startovním roštu kvůli kolize v Barceloně odsunut o pět míst a z Velké ceny Monaka nakonec odstoupil ze sedmého místa po problémech s tlakem paliva. V kvalifikaci však nadchl tým i své fanoušky.
"Je to skvělé pro tým a myslím, že to je také skvělé pro Formuli 1. Doufejme, že takto bude pokračovat, co nejdéle bude moci," pokračuje Brawn.
Samotný Schumacher však ani po Monaku nechtěl o své budoucnosti hovořit: "Představujete si, že jen kvůli tomuto jednomu výsledky náhle otočím nebo začnu hovořit jinak? To ne. Soustředím se na to, co zrovna dělám. Přijde čas, kdy si to vše spočítám a pak si sednu s týmem a uvidíme, co uděláme."
Prodlouží na konci sezóny Schumacher smlouvu s Mercedesem? (foto: Mercedes-Benz Motorsport)
Výkonný ředitel Mercedesu Nick Fry k tomu uvedl: "Jsem si jistý, že pokud bude pokračovat tak, jako v několika posledních závodech, tak si koncem roku bude klást otázku, zda pokračovat. Na to je čas a ještě neděláme žádná rozhodnutí."
Sportovní ředitel Mercedesu Norbert Haug upozorňuje, že si Schumacher z horších výsledků v poslední době nic nedělal: "Michael to zvládal celou dobu dobře. Nikdy jsem neměl dojem, že je frustrovaný nebo na dně. Ví, co dokáže, a myslí si, že když bude auto v pořádku, že dokáže dosahovat výsledky.
Ross, já a celý tým jsme vždy byli přesvědčeni, že je dobrým závodníkem a že na to má. To, že se po tak dlouhé době bude muset učit, bylo naprosto jasné, prokázal však své odhodlání i talent," dodal Haug.
Schumacher v Monaku překvapivě vyhrál kvalifikaci(foto: Daimler AG)
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.