Piloti McLarenu Jenson Button a Lewis Hamilton po dnešních trénincích v Monaku shodně prohlašují, že nejrychlejší vůz tam zatím má Lotus.
"Vozy, která se mi zdály velmi rychlé, byly Lotusy. Jejich jízdy byly velmi konkurenceschopné, kdykoliv vyjeli. Zatím bych tedy řekl, že o tomto víkendu bude nejrychlejší Lotus," popisuje své dojmy Button.
Jeho kolega Hamilton souhlasí: "Lotus byl ohromně rychlý. Nejsem si úplně jistý, jak je na tom Red Bull, ale nepochybuji, že budou rychlí. Ferrari je velmi rychlé.
O tomto víkendu jsou rychlé stejné týmy. Myslím, že všichni budou mít šanci bojovat o čelo. Je to o tom vyjet ve správnou dobu, zahřát brzdy a pneumatiky a napálit to tam, až dostanete příležitost," pokračuje Hamilton.
Button sice odpoledne před deštěm zajel nejrychlejší kolo, ale nemyslí si, že by to něco znamenalo: "Mezi prvním a druhým tréninkem se auto zlepšilo. V tom prvním mi něco nesedělo, takže jsme se snažili udělat něco jinak a fungovalo to.
Jsem proto spokojený s tím, jak se vůz chová, ale ještě nejsme úplně tam, kde bychom měli být. Byli jsme nejrychlejší, jenže jsme patřili jen k několika vozům, které zajely měřené kolo na super-měkkých pneumatikách.
Nemyslím si, že by auto bylo ohromně rychlé, ale chová se OK. Podle mě máme ještě spoustu prostoru pro zlepšení. Víme, kterým směrem se vydáme," uvádí nejrychlejší muž odpolední deštivé části.
Lewis Hamilton v prvním tréninku na měkkých pneumatikách (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Vzhledem k předpovídaným přeháňkám piloti zřejmě nenasbírají dostatek zkušeností s větším množstvím paliva na super-měkkých pneumatikách: "Důležité u těchto pneumatik je ujet s nimi dlouhou vzdálenost, což podle mě nikdo s vyšším množstvím paliva nezkoušel a opravdu nevíme, jak to půjde."
Hamilton k pneumatikám dodal: "Všichni jsme na stejné lodi, takže to určitě bude legrace."
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.