McLaren ovládá kvalifikace, ale v závodech je to s jeho výkonností horší. Co stojí v pozadí této záhady?
Lewis Hamilton vyhrál tři z letošních pěti kvalifikací, dvakrát vybojoval druhé místo. V Číně byl však penalizován za nepovolenou výměnu převodovky a minule v Barceloně za to, že nedojel do boxů kvůli nedostatku paliva. V závodech je však rychlost McLarenu MP4-27 podstatně nižší, čím to?
Samozřejmě v horším pořadí po neděli sehrály svou roli chyby v boxech a poukazuje se i na nekonzistentní chování pneumatik, mezi inženýry koluje i další vysvětlení - vyšší spotřeba motoru Mercedes.
McLaren proto musí startovat s vyšším množstvím paliva a každé kg se pak v závodě negativně projevuje v časech na kolo, zatímco v kvalifikacích piloti jezdí téměř s prázdnou nádrží. Deset kilogramů paliva navíc zpomaluje monoposty přibližně o 0,35 sec v každém kole.
Spotřeba letos poklesla v důsledku zákazu foukání, kdy bylo palivo vháněno do válce, i když pilot neměl sešlápnutý plyn, aby docházelo k silnějšímu průtoku výfukových plynů za účelem vyššího přítlaku.
Panují však domněnky, že motor Mercedesu stále potřebuje více paliva než jeho konkurenti, což vede k poklesu ve výkonnosti během závodů. A jelikož je letos pole tak vyrovnané, každá desetinka hraje velkou roli.
Dokládá to také příklad Nica Rosberga, který letos také nikdy nedojel na lepší pozici, než ze které startoval.
Může za pokles výkonnosti v závodě vyšší spotřeba motoru Mercedes?(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V Monaku to však nebude mít takový vliv jako na jiných tratích. Závod je o 50 km kratší a vozy startují s nejnižším množstvím paliva v sezóně, s pouhými 120 kg, jelikož na plný plyn se jede jen kolem 45 % jednoho kola. Navíc se špatně předjíždí, a tak rozhoduje umístění v kvalifikaci.
McLaren zde bude mít velkou šanci na další vítězství. Jenson Button sice prohlašoval, že jejich monopost není na tuto klikatou trať stavěný, ale to platí i u ostatních. Vůz MP4-27 si navíc vedli v posledním pomalém, technickém sektoru v Barceloně velmi dobře. Stane se v neděli Hamilton v neděli letošním šestým odlišným vítězem?
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.