McLaren ovládá kvalifikace, ale v závodech je to s jeho výkonností horší. Co stojí v pozadí této záhady?
Lewis Hamilton vyhrál tři z letošních pěti kvalifikací, dvakrát vybojoval druhé místo. V Číně byl však penalizován za nepovolenou výměnu převodovky a minule v Barceloně za to, že nedojel do boxů kvůli nedostatku paliva. V závodech je však rychlost McLarenu MP4-27 podstatně nižší, čím to?
Samozřejmě v horším pořadí po neděli sehrály svou roli chyby v boxech a poukazuje se i na nekonzistentní chování pneumatik, mezi inženýry koluje i další vysvětlení - vyšší spotřeba motoru Mercedes.
McLaren proto musí startovat s vyšším množstvím paliva a každé kg se pak v závodě negativně projevuje v časech na kolo, zatímco v kvalifikacích piloti jezdí téměř s prázdnou nádrží. Deset kilogramů paliva navíc zpomaluje monoposty přibližně o 0,35 sec v každém kole.
Spotřeba letos poklesla v důsledku zákazu foukání, kdy bylo palivo vháněno do válce, i když pilot neměl sešlápnutý plyn, aby docházelo k silnějšímu průtoku výfukových plynů za účelem vyššího přítlaku.
Panují však domněnky, že motor Mercedesu stále potřebuje více paliva než jeho konkurenti, což vede k poklesu ve výkonnosti během závodů. A jelikož je letos pole tak vyrovnané, každá desetinka hraje velkou roli.
Dokládá to také příklad Nica Rosberga, který letos také nikdy nedojel na lepší pozici, než ze které startoval.
Může za pokles výkonnosti v závodě vyšší spotřeba motoru Mercedes?(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V Monaku to však nebude mít takový vliv jako na jiných tratích. Závod je o 50 km kratší a vozy startují s nejnižším množstvím paliva v sezóně, s pouhými 120 kg, jelikož na plný plyn se jede jen kolem 45 % jednoho kola. Navíc se špatně předjíždí, a tak rozhoduje umístění v kvalifikaci.
McLaren zde bude mít velkou šanci na další vítězství. Jenson Button sice prohlašoval, že jejich monopost není na tuto klikatou trať stavěný, ale to platí i u ostatních. Vůz MP4-27 si navíc vedli v posledním pomalém, technickém sektoru v Barceloně velmi dobře. Stane se v neděli Hamilton v neděli letošním šestým odlišným vítězem?
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.