Šéf McLarenu Martin Whitmarsh po sérií zklamání věří, že se jeho tým poučil z chyb z úvodní části sezóny a že se již nebudou opakovat.
McLaren kvůli nim přišel v úvodních pěti závodech o slušnou porci bodů, kvůli té z Barcelony musel Lewis Hamilton po vítězství v kvalifikaci startovat z posledního místa. Podle Whitmarshe tým strávil před Monakem čas rozborem chyb a jejich eliminací a věří, že se nyní jsou již záležitostmi minulosti.
"Věřím, že jsme se s chybami, jichž jsme se dosud dopouštěli, vypořádali, a že jsou věcmi minulosti. Uvědomuji si, že při tlaku, kdy se pokoušíte v F1 vyhrát, vždy existují věci, nové věci, o které se můžete spálit, takže musíme být bdělí, pečliví a opatrní," říká Whitmarsh.
"Nemyslím si ale, že bychom někdy mohli být spokojení říkat si, že jsme vše vyřešili a že se proto nic znovu letos nemůže přihodit, to by bylo hloupé. Podle mě jsme provedli škálu změn v týmu, abychom se vyrovnali s určitými potížemi, s nimiž jsme se setkali.
Všichni v této společnosti si uvědomují, že drobné lidské selhání z jejich strany může způsobit v kterémkoliv zbývajícím závodě sezóny problémy, tato klíčová věc není nikomu cizí."
Lewis Hamilton se v Barceloně probíjí vpřed (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
V telefonickém rozhovoru s novináři se znovu ohlédl za Barcelonou a ocenil Hamiltonův výkon: "Poslední závod byl z mnoha důvodů pro tým zklamáním, ale Lewis by si z něj měl odnést - a myslím, že i odnáší - velmi dobrý pocit kvůli tomu, co letos dosáhl.
Ačkoliv se nedopustil chyby, dostal velmi přísnou penalizaci. Na okruhu jako je Barcelona, kde je předjíždění velmi obtížné i s DRS, je podle mě velmi snadné pociťovat frustrace.
Tým jej pak požádal o to, aby jel na dvě zastávky kvůli tomu, jak obtížné je probíjet se polem. Nakonec musel dokončit závod s velmi pečlivou a omezenou práci s pneumatikami - včetně 31 kol [v jednom stintu], což bylo více, než dokázal kdokoliv jiný."
Na startovním roštu před Velkou cenou Španělska (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
"Měl by si odnést dvě věci: zaprvé vědomí, že auto má na vítězství v kvalifikaci, a zadruhé, že on má rychlost i schopnosti na to vítězství. Byl v přední řadě ve všech závodech a jeho jezdecké umění poukazuje na větší vyspělost, schopnost mít věci pod kontrolou a disciplínu, než jsme vídávali dříve.
Takže si myslím, že to byla fantastická jízda. Nikdo - ani on, ani já ani kdokoliv jiný - podle mě nevěří, že přišel o své způsoby vedoucí k vítězství. Na lídra šampionátu ztrácí osm bodů, bitva je tedy široce otevřená a musí se sám považovat za velmi vážného kandidáta na vítězství v Monaku, v mnoha dalších závodech i v letošním šampionátu," dodává Whitmarsh.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.