Nick Fry nevylučuje, že se Michael Schumacher s Formuli 1 na konci letošní sezony rozloučí nadobro. Podle něj si Němec tuto otázku zcela jistě položí.
Smlouva Michaela Schumachera s Mercedesem vyprší na konci sezony 2012. Otázky ohledně jeho budoucnosti nechává sedminásobný mistr světa zatím nezodpovězeny. Zatím jen prohlásil, že se k danému tématu vyjádří ve stanovený čas. I jeho tým se doposud na otázky ohledně budoucnosti jejich 43letého jezdce odmítal vyjadřovat. Prodloužení smlouvy však nebylo vyloučeno.
Nyní ale Nick Fry, obchodní ředitel týmu, zaspekuloval, co by mohlo na konci roku přijít. Poprvé veřejně připustil, že by se Michael Schumacher mohl na konci sezony s F1 rozloučit. Pozadím pro toto rozhodnutí by mohla být letošní sezona, která je pro Schumachera zklamáním.
Zatímco jeho kolega, Nico Rosberg, v Číně přivezl Mercedesu jeho první vítězství od návratu do F1, Michaelova sezona se zatím nese v motu "krach, pech a problémy".
Zatím pouze v kvalifikacích ukazuje vítěz 91 Velkých cen, že rychlost stále má. Jenže závody byly vždy ovlivněny buď technickými problémy a nebo kolizemi. Fry k možnému odchodu Schumachera pro "Daily Mail" řekl: "Pokud bychom se přiblížili ke konci roku a závody pořád probíhaly tak jako ty poslední, tak je možné, že by si tuto otázku položil."
Fry ale zdůrazňuje, že tým na Michaela rozhodně nebude vyvíjet žádný tlak, aby svoje rozhodnutí učinil do určitého termínu: "Pořád máme hodně času a zatím jsme o ničem nerozhodli."
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.