Nick Fry nevylučuje, že se Michael Schumacher s Formuli 1 na konci letošní sezony rozloučí nadobro. Podle něj si Němec tuto otázku zcela jistě položí.
Smlouva Michaela Schumachera s Mercedesem vyprší na konci sezony 2012. Otázky ohledně jeho budoucnosti nechává sedminásobný mistr světa zatím nezodpovězeny. Zatím jen prohlásil, že se k danému tématu vyjádří ve stanovený čas. I jeho tým se doposud na otázky ohledně budoucnosti jejich 43letého jezdce odmítal vyjadřovat. Prodloužení smlouvy však nebylo vyloučeno.
Nyní ale Nick Fry, obchodní ředitel týmu, zaspekuloval, co by mohlo na konci roku přijít. Poprvé veřejně připustil, že by se Michael Schumacher mohl na konci sezony s F1 rozloučit. Pozadím pro toto rozhodnutí by mohla být letošní sezona, která je pro Schumachera zklamáním.
Zatímco jeho kolega, Nico Rosberg, v Číně přivezl Mercedesu jeho první vítězství od návratu do F1, Michaelova sezona se zatím nese v motu "krach, pech a problémy".
Zatím pouze v kvalifikacích ukazuje vítěz 91 Velkých cen, že rychlost stále má. Jenže závody byly vždy ovlivněny buď technickými problémy a nebo kolizemi. Fry k možnému odchodu Schumachera pro "Daily Mail" řekl: "Pokud bychom se přiblížili ke konci roku a závody pořád probíhaly tak jako ty poslední, tak je možné, že by si tuto otázku položil."
Fry ale zdůrazňuje, že tým na Michaela rozhodně nebude vyvíjet žádný tlak, aby svoje rozhodnutí učinil do určitého termínu: "Pořád máme hodně času a zatím jsme o ničem nerozhodli."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.