Podle Pata Fry musí Ferrari dále tvrdě pracovat a udržet si agresivní tempo vývoje, aby letos mohlo bojovat i mistrovské tituly.
"Byl to po všech stránkách dobrý výkon dostat ty díly do Barcelony a myslím, že většina z nich fungovala tak, jak jsme očekávali," uvádí technický ředitel Ferrari.
"Existuje několik věcí, na které se nyní stále zaměřujeme, abychom pochopili, zda pracují správně, ale všechny díly zvýšily výkonnost - pouze některé z nich o něco méně, než jsme čekali.
Takže celkově byli všichni poměrně spokojeni s vylepšeními, která jsme vyrobili. Samozřejmě je před námi ještě dlouhá cesta a my musíme dále pracovat podobným tempem," pokračuje Fry v hodnocení posledního vývoje Scuderie.
Pro příští závody chystá Ferrari další novinky: "Pro Monako máme několik drobných vylepšení pro zvýšení přítlaku vozu, tam však bude zajímavé, jak budou jednotlivé vozy využívat své pneumatiky.
Jedná se o neustálý proces vylepšování, podobně jako u všech ostatních v těchto dnech. Pro Kanadu máme jiné zadní a přední křídlo s lehce odlišnou úrovní přítlaku."
Po drobných vylepšení v Monaku Ferrari přiveze nové přední a zadní křídlo a k otestování připravuje i další verzi výfuků (foto: Scuderia Ferrari)
"Pak pracujeme na výfukovém systému. Vyzkoušíme si různé verze. Hodně jsme se na počátku roku naučili při snaze pochopit problémy, které jsme měli, další pokus jsme uskutečnili v Mugellu.
Máme dobré porozumění, ale výkonnost... zkrátka se snažíme ji u vozu co nejdříve zvýšit. Budeme se o to snažit neustále po celou sezónu," dodává Fry.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.